YouTube poinformował na swoim blogu, że aktualizuje niektóre zasady dotyczące walki z hejtem. Czytamy, że jedną z najważniejszych spraw dla firmy jest walka z mową nienawiści. Wraz z ekspertami z całego świata, YouTube skupił się na tematach takich jak ekstremizm, supremacja, prawa obywatelskie i wolność słowa, aby w jeszcze lepszy sposób eliminować hejt.
Pierwsza wprowadzona aktualizacja dotyczy usuwania większej liczby szkodliwych treści i przekonań rasistowskich. Serwis przypomina, że w 2017 roku przedstawił zaostrzone zasady dotyczące tego typu filmów. Dzięki ograniczeniu rekomendacji, komentarzy i możliwości udostępniania, liczba ich wyświetleń zmniejszyła się średnio o 80 proc. W tym roku YouTube stawia kolejny krok w walce z mową nienawiści i stanowczo będzie usuwać filmy zawierające rasizm i dyskryminację, np. te gloryfikujące idee nazistowskie. Czytamy, że usuwane będą także transmisje i relacje z brutalnych wydarzeń oraz filmy przekonujące, że wydarzenia takie jak Holocaust nigdy nie miały miejsca. Portal zaznacza jednak, że przy treściach tego typu będzie brany pod uwagę ich kontekst. Zasady te wchodzą w życie 6 czerwca 2019 i stopniowo będą obejmowały kolejne kraje.
Następna aktualizacja dotyczy ograniczenia treści niepewnych, leżących na pograniczu szkodliwości oraz na promowania wiarygodnych i jakościowych filmów. YouTube informuje, że w styczniu 2019 roku wprowadził testową aktualizację zasad w Stanach Zjednoczonych, która opierała się na zmniejszaniu zasięgów fake newsów i treści dezinformujących. Dzięki wprowadzonym zmianom, liczba ich wyświetleń spadła o ponad 50 proc. Firma chce, aby te zasady obowiązywały w większej liczbie krajów do końca 2019 roku. Serwis deklaruje, że jeśli mu się to uda, to zajmie się promowaniem filmów uznawanych za wartościowe – użytkownicy oglądający podejrzane treści w rekomendacjach zobaczą produkcje wiarygodne.
Ostatnia zmiana dotyczy nagradzania zaufanych twórców i egzekwowania zasad monetyzacji. YouTube podkreśla, że ważne jest, aby zaufani twórcy byli nagradzani za swoją pracę. Serwis od dawna posiada wytyczne, według których reklamy nie są wyświetlane w filmach promujących mowę nienawiści. Wprowadzona aktualizacja skupi się na jeszcze większym egzekwowaniu regulaminu programu partnerskiego YouTube’a – kanały wielokrotnie łamiące zasady dotyczące hejtu zostaną zawieszone w programie partnerskim, a co za tym idzie, nie będą mogły zarabiać na swoich produkcjach. (ak)