YouTube dołącza do swoich usług reklamy audio. Jak czytamy na blogu Google’a, opcja ta ma pomagać skutecznie poszerzać zasięg i zwiększać rozpoznawalność marek, tak jak w przypadku działań z wykorzystaniem wideo.
Dalej dowiadujemy się, że muzyka jest „niezawodnym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorców do treści, które lubią”, a dotychczas marki nie mogły wykorzystać tego potencjału na platformie. Czytamy też, że ponad 50 proc. użytkowników serwisu konsumujących treści muzyczne w ciągu dnia, spędza z tego rodzaju materiałami około dziesięciu minut dziennie, dlatego reklamy audio mają pozwolić na większą widoczność marek obok treści muzycznych.
Oprócz reklam audio YouTube wprowadza też specjalne „grupy kanałów muzycznych”, z wykorzystaniem popularnych gatunków, jak np. muzyka latynoska, K-pop, hip-hop i Top 100, a także zainteresowań, m.in. fitnessem. To działanie ma sprawić, że marki będą mogły łatwiej dotrzeć do wybranych fanów konkretnego rodzaju muzyki. YouTube zaznacza, że promowanie się w ten sposób może mieć wpływ na grupy odbiorców niezależnie od tego, czy słuchają oni reklamy bezpośrednio, czy może jest ona tłem dla innych czynności.
Dalej czytamy, że testy wykazały, że ponad 75 proc. kampanii z wykorzystaniem reklam audio na platformie spowodowało znaczący wzrost świadomości wybranych marek.
Platforma informuje też, że korzystając jednocześnie z reklam wideo i audio, reklamodawca może dotrzeć do większej liczby osób, przyglądając się jednocześnie, który format jest ciekawszy dla wybranej grupy użytkowników serwisu.
Czytaj też: YouTube zrezygnował z wideo podsumowującego 2020 rok
(kd)