piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościYoutuberzy cieszą się większym zaufaniem niż celebryci telewizyjni, ale są mniej rozpoznawalni

Youtuberzy cieszą się większym zaufaniem niż celebryci telewizyjni, ale są mniej rozpoznawalni

Youtuberzy są lubiani, bo kojarzą się przede wszystkim ze szczerością i autentycznością, a także z profesjonalizmem – i to w znacznie większym stopniu niż gwiazdy telewizyjne. To wnioski z badania przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie YouTube’a.

Na podstawie tego badania, w którym analizie poddano wizerunki 20 osób (yotuberów i celebrytów telewizyjnych) przygotowano pierwszy ranking marek osobistych polskich youtuberów.

Ankietowanych zapytano o intuicyjne skojarzenia z każdą z 20 osób. Z badania wynika, że youtuberzy znacznie bardziej niż osoby znane z telewizji są kojarzeni z zabawą, inspiracją, szczerością, autentycznością i profesjonalizmem.

Jak wynika z analizy, twórców wideo na YouTubie wyróżnia duża bliskość emocjonalna z odbiorcami. Najbardziej lubianymi youtuberami są Historia Bez Cenzury – prowadzący kanał są oceniani jako profesjonalni, nowocześni i wiarygodni, AdBuster – który kojarzy się z autentycznością, szczerością i profesjonalizmem, czy Mówiąc Inaczej – autorkę kanału wiele osób uważa za autorytet, Paulina Mikuła kojarzona jest też z wiarygodnością i szczerością.

Czytaj także: wywiad z Pauliną Mikułą z Mówiąc Inaczej

W pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych twórców znaleźli się też Abstrahuje, Red Lipstick Monster i Radek Kotarski.

Okazuje się jednak, że pod względem rozpoznawalności twórcy z YouTube’a wypadają gorzej niż osoby znane z telewizji. Najbardziej rozpoznawalni youtuberzy to SA Wardega, Abstrachuje TV i Matura to Bzdura – w rankingu zajęli odpowiednio 9, 10 i 11 miejsce w rankingu. W czołówce tego zestawienia znaleźli się Wojciech Cejrowski, Kuba Wojewódzki i Magda Gessler. 

 

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie osób w wieku 16-34 lata korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu. W ramach pierwszej fazy badania spośród dużej grupy twórców YouTube i celebrytów TV (łącznie 64 osób) zostało wybranych 20 nazwisk, którym dokładnie przyjrzano się w drugim etapie. Sprawdzano m.in. rozpoznawalność i sympatię względem poszczególnych osób ― zarówno youtuberów, jak i celebrytów telewizyjnych.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj