poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZaprezentowano branding Polski na Expo 2020 w Dubaju

Zaprezentowano branding Polski na Expo 2020 w Dubaju

Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprezentowała branding Polski na Expo 2020 w Dubaju. Za projekty graficzne odpowiada Leniva Studio – zwycięzca konkursu na stworzenie logo i systemu identyfikacji wizualnej, ogłoszonego w kwietniu 2019 roku.

„Prosty, klarowny przekaz, który jest wyrazisty i zrozumiały dla zagranicznych odbiorców, stanowi kreatywne rozwinięcie i wartościowe uzupełnienie koncepcji architektonicznej Pawilonu Polski. Jesteśmy przekonani, że wypracowany przez Leniva Studio branding stanie się wizytówką polskiego designu na najwyższym światowym poziomie” – mówi Monika Dyląg-Sajór, koordynator projektu.

„Zależało nam na tym aby, poza odpowiedzią na zadanie konkursowe, projekt identyfikacji Polski na Expo 2020 w Dubaju był minimalistyczny i uniwersalny, demokratyczny i inkluzywny. Dlatego ograniczyliśmy się do dwóch palet kolorystycznych, jednej nawiązującej do kolorów narodowych, drugiej związanej z kolorystyką Expo w Dubaju i prostego zapisu słownego, który ma działać modułowo, jako fragment całego systemu” – komentuje Lena Mitkowska, Creative in Chief w Leniva Studio. Tłumaczy również, że demokratyczność jest rozumiana jako wspólna przestrzeń, w której łatwo jest zidentyfikować się z hasłem przewodnim polskiego udziału w Wystawie Światowej EXPO Dubaj 2020 – „Poland: Creativity inspired by nature”.

„Chcieliśmy uszanować to, że dla każdego Polska i jej obecność na Expo może i powinna kojarzyć się zupełnie inaczej – dlatego zdecydowaliśmy się na pozostawienie interpretacji jako kwestii otwartej. Sugeruje to mechanika podstawowego znaku, która zamiast rzucać »to jest Polska. I kropka«, pyta raczej »czym ta Polska jest dla Ciebie?« i »co Twoim zdaniem powinno po tej kropce następować?«” – dodaje Mitkowska.

Minimalistyczne logo zostało przedstawione w trzech wersjach kolorystycznych: biało-czarny napis na czerwonym tle, czerwono-czarny napis na białym tle oraz biało-czarny napis na beżowym tle.

Identyfikacja kolorystyczna różni się kolorem dominującym: w wersji polskiej jest to kolor Pantone 186 C, a w wersji międzynarodowej jest to Pantone 876 C.

Do stworzenia napisów wybrano czcionkę Averta.

W ramach brandingu przedstawiono także projekty wizytówek i papieru firmowego.

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj