poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościO billboardzie #GermanDeathCamps piszą zagraniczne media

O billboardzie #GermanDeathCamps piszą zagraniczne media

Od lat Polacy starają się pilnować, by zagraniczne media w poprawny sposób ujmowały zagadnienie obozów śmierci z czasów II wojny światowej. Pomyłkę popełniła niedawno niemiecka telewizja ZDF, która nazwała te miejsca „polskimi”. Przegrała w tej sprawie proces, który wytoczył jej jeden z byłych więźniów Auschwitz-Birkenau. Stacja nie chciała jednak opublikować przeprosin w sposób nakazany przez sąd.

Wprost.pl podaje, że zareagowali na to m.in. twórcy facebookowego profilu Żelazna Logika. Zorganizowali akcję opatrzoną hashtagiem #GermanDeathCamps, której celem jest przypomnienie telewizji ZDF, kto ponosi odpowiedzialność za stworzenie obozów zagłady.

Inicjatywę wykazała także Fundacja Tradycji Miast i Wsi – czytamy na wprost.pl. Ufundowała ona mobilny billboard z napisem „Death Camps Were Nazi German”. Zaparkowano go pod siedzibą telewizji ZDF. Auto podróżowało po całej Europie – podaje źródło. Odwiedziło m.in. Wiesbaden, Mainz, Bonn, Brukselę, Londyn i Cambridge.
 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj