Podczas gali 1 grudnia 2017 roku poznaliśmy zwycięzców XV edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tej odsłonie, w porównaniu do poprzedniej, pojawiło się pięć nowych kategorii.
Przewodniczącą jury była Marta Pokutycka–Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa w Nationale–Nederlanden. Nominowane projekty były, już po raz drugi, nagradzane statuetkami w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W kategoriach specjalnych wyróżnionym projektom przyznawano jednak tylko złotego spinacza.
XV edycja Złotych Spinaczy to również kilka nowości. Pierwszy raz w historii konkursu przyznano Nagrodę Publiczności, która trafiła do twórców projektu „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«”. Wyłonienie laureata odbywało się za pośrednictwem ogólnodostępnego głosowania. Partnerem nagrody był portal PRoto.pl.
Ponadto, pierwszy raz wręczono Tytanowego Spinacza – nagrodę dla najlepszej agencji w konkursie. W tym roku zdobyła go firma Big Picture.
Podczas XV edycji Złotych Spinaczy ogłoszono też pierwszą nominację do ZFPR HALL OF FAME. Wyróżnienie w postaci Gwiazdy PR otrzymał Ryszard Solski, prezes Solski Communication.
Poniżej – lista nagrodzonych w poszczególnych kategoriach:
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny
Brązowy spinacz:
– „KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej” – Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
– „Łazarski – praktyczny wymiar kształcenia” – Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego
PR produktu
Złoty spinacz:
– „Przegapiony lot” – VML, Starcom, Dfusion
Srebrny spinacz:
– „Mamo, pić!” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca–Cola Poland Services
Brązowy spinacz:
– „#podajdalej” – Traficar, Walk
Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
Złoty spinacz:
– „ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu” – Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
Srebrny spinacz:
– „Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni” – Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja
Public affairs i lobbying
Złoty spinacz:
– „Choroba? Pracuję z nią!” – Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
Srebrny spinacz:
– „Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego” – Cohn & Wolfe
Brązowy spinacz:
– „#LookBeyondBorders” – Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&tribal
Kampania społeczna
Złoty spinacz:
– „Niewidzialni” – Walk, Fundacja Kapucyńska
Srebrny spinacz:
– „Polska zamienia się w słuch” – Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
Brązowy spinacz:
– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Komunikacja wewnętrzna
Złoty spinacz:
– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations
Srebrny spinacz:
– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska
– „Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec” – Grupa Żywiec
Brązowy spinacz:
– „Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO)” – Attention Marketing
Event komercyjny
Złoty spinacz:
– „IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii” – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL)
Srebrny spinacz:
– „Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków” – Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Brązowy spinacz:
– „Premiera Mitsubishi ASX 2017” – New Event Story
Event społeczny
Srebrny spinacz:
– „#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam” – Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
Brązowy spinacz:
– „Samotne wyjście na boisko” – Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów
– „Weź je (na spacer) wszystkie!” – Kava Studio
Launch produktu, usługi lub firmy
Złoty spinacz:
– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media
Brązowy spinacz:
– „Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem!” – Pan Pikto
– „Semilac SPA for Men – Havas PR, Nesperta” – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Corporate social responsibility
Złoty spinacz:
– „Program edukacyjny »Od uprawy do potrawy«” – Garden of Words, Tesco Polska
Brązowy spinacz:
– „Charytatywny Musical Dingo” – UBS
– “Our People Round The World” – eurobank, OSOM STUDIO
PR miejsca, miasta lub regionu
Srebrny spinacz:
– „Dzielnica Wisła” – John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska
– „Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii” – Media Partner
Social media
Złoty spinacz:
– „Przegapiony lot” – VML, dFusion, Starcom
Brązowy spinacz:
– „przyPiwie.net” – społeczność pracowników Grupy Żywiec – Grupa Żywiec
– „#LiniaProsta” – Telewizja Lifetime
Business–to–business PR
Złoty spinacz:
– „Biznesowa strona esportu” – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo
Brązowy spinacz:
– „Brick Award 2017” – Hill+Knowlton Strategies Poland
– „IV edycja Think Big” – UPC Polska, MSLGROUP
PR finansowy i relacje inwestorskie
Brązowy spinacz:
– „FAMUR i Kopex – przejęcie wbrew rynkowi” – Imago Public Relations, CC Group
Media relations
Złoty spinacz:
– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+
Srebrny spinacz:
– „L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes” – Big Picture, L’Oreal Paris Polska
Brązowy spinacz:
– „Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu” – Partner of Promotion
Employer branding
Złoty spinacz:
– „10 000 pracowników potrzebnych od zaraz!” – Komunikacja Plus, Amazon Poland
Srebrny spinacz:
– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska
– „Nowe centrum badawczo–rozwojowe Mondelēz International” – Big Picture, Mondelez Polska
Content marketing – branded content
Złoty spinacz:
– „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – Kanał na YouTube SWPS” – Uniwersytet Humanistycznospołeczy
Brązowy spinacz:
– „Domifikacje.pl” – Crowd Generated Content – Content Solutions
– „Pojednanie” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska
Custom publishing
Srebrny spinacz:
– „Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem” – Home Sweet Home PR
– „Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec” – Grupa Żywiec
KATEGORIE SEKTOROWE
Technologia, IT, telekomunikacja
Srebrny spinacz:
– „10 000 pracowników potrzebnych od zaraz!” – Komunikacja Plus, Amazon Poland
Brązowy spinacz:
– „#BEPRESENT” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&tribal
– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska
Finanse
Złoty spinacz:
– „Halo.Tato” – Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl
Brązowy spinacz:
– „Mastercard Capsule” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska
– „Superfotelik – Chroni na bank” – Made in PR, Nest Bank
Uroda, higiena i wellness
Srebrny spinacz:
– „L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes” – Big Picture, L’Oreal Paris Polska
– „Semilac SPA for Men” – Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media
Sektor spożywczy
Srebrny spinacz:
– „Mamo, pić!” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca–Cola Poland Services
Brązowy spinacz:
– „Nowe centrum badawczo–rozwojowe Mondelēz International” – Big Picture, Mondelez Polska
Kultura i media
Srebrny spinacz:
– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media
Brązowy spinacz:
– „Koalicja Miast dla Kultury” – Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016
– „Pojednanie” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska
Medycyna i zdrowie
Złoty spinacz:
– „Choroba? Pracuję z nią!” – Be Communications, United PR, Pracodawcy RP
Srebrny spinacz:
– „Maxigra Go – porozmawiajmy o seksie” – Polpharma
– „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” – Nutricia Medyczna
Sport
Złoty spinacz:
– „KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej” – Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand
Srebrny spinacz:
– „#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam” – Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion
Brązowy spinacz:
– „Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków” – Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Złoty spinacz:
– „Droga do Oscara – występują: Warsaw Spire i plac Europejski” – Partner of Promotion, Ghelamco Poland
Srebrny spinacz:
– „Kolekcja IKEA PS 2017 IKEA” – Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com
Brązowy spinacz:
– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations
Przemysł i infrastruktura
Złoty spinacz:
– „Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni” – Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja
Srebrny spinacz:
– „ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu” – Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny
Brązowy spinacz:
– „Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO)” – Attention Marketing
Motoryzacja i transport
Srebrny spinacz:
– „Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji” – Traficar, Walk
Brązowy spinacz:
– „Premiera Mitsubishi ASX 2017” – New Event Story
– „Pociąg pełen gwiazd” – Łódzka Kolej Aglomeracyjna
NGO i sektor publiczny
Srebrny spinacz:
– „#LookBeyondBorders” – Big Picture, Amnesty International Polska
– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Brązowy spinacz:
– „Polska zamienia się w słuch” – Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność
Złoty spinacz:
– „Niewidzialni” – Walk, Fundacja Kapucyńska
Efektywność
Złoty spinacz:
– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska
Research & insight
Złoty spinacz:
– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations
Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE
Gwiazda PR: Ryszard Solski
Nagroda Publiczności: „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media
Audytorem konkursu była firma KPMG. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia oraz partnerem Nagrody Publiczności.