niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościXV edycja Złotych Spinaczy za nami

XV edycja Złotych Spinaczy za nami

Podczas gali 1 grudnia 2017 roku poznaliśmy zwycięzców XV edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tej odsłonie, w porównaniu do poprzedniej, pojawiło się pięć nowych kategorii.

Przewodniczącą jury była Marta Pokutycka–Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa w Nationale–Nederlanden. Nominowane projekty były, już po raz drugi, nagradzane statuetkami w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. W kategoriach specjalnych wyróżnionym projektom przyznawano jednak tylko złotego spinacza.

XV edycja Złotych Spinaczy to również kilka nowości. Pierwszy raz w historii konkursu przyznano Nagrodę Publiczności, która trafiła do twórców projektu „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«”. Wyłonienie laureata odbywało się za pośrednictwem ogólnodostępnego głosowania. Partnerem nagrody był portal PRoto.pl.

Ponadto, pierwszy raz wręczono Tytanowego Spinacza – nagrodę dla najlepszej agencji w konkursie. W tym roku zdobyła go firma Big Picture.

Podczas XV edycji Złotych Spinaczy ogłoszono też pierwszą nominację do ZFPR HALL OF FAME. Wyróżnienie w postaci Gwiazdy PR otrzymał Ryszard Solski, prezes Solski Communication.

Poniżej – lista nagrodzonych w poszczególnych kategoriach:

KATEGORIE GŁÓWNE

PR korporacyjny

Brązowy spinacz:

– „KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej” – Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand

– „Łazarski – praktyczny wymiar kształcenia” – Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego

PR produktu

Złoty spinacz:

– „Przegapiony lot” – VML, Starcom, Dfusion

Srebrny spinacz:

– „Mamo, pić!” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca–Cola Poland Services

Brązowy spinacz:

– „#podajdalej” – Traficar, Walk

Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa

Złoty spinacz:

– „ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu” – Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny

Srebrny spinacz:

– „Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni” – Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja

Public affairs i lobbying

Złoty spinacz:

– „Choroba? Pracuję z nią!” – Be Communications, United PR, Pracodawcy RP

Srebrny spinacz:

– „Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego” – Cohn & Wolfe

Brązowy spinacz:

– „#LookBeyondBorders” – Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&tribal

Kampania społeczna

Złoty spinacz:

– „Niewidzialni” – Walk, Fundacja Kapucyńska

Srebrny spinacz:

– „Polska zamienia się w słuch” – Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan

Brązowy spinacz:

– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

Komunikacja wewnętrzna

Złoty spinacz:

– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations

Srebrny spinacz:

– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska

– „Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec” – Grupa Żywiec

Brązowy spinacz:

– „Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO)” – Attention Marketing

Event komercyjny

Złoty spinacz:

– „IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii” – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL)

Srebrny spinacz:

– „Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków” – Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe

Brązowy spinacz:

– „Premiera Mitsubishi ASX 2017” – New Event Story

Event społeczny

Srebrny spinacz:

– „#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam” – Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion

Brązowy spinacz:

– „Samotne wyjście na boisko” – Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów

– „Weź je (na spacer) wszystkie!” – Kava Studio

Launch produktu, usługi lub firmy

Złoty spinacz:

– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media

Brązowy spinacz:

– „Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem!” – Pan Pikto

– „Semilac SPA for Men – Havas PR, Nesperta” – właściciel marki Semilac, Proxy Media

Corporate social responsibility

Złoty spinacz:

– „Program edukacyjny »Od uprawy do potrawy«” – Garden of Words, Tesco Polska

Brązowy spinacz:

– „Charytatywny Musical Dingo” – UBS

– “Our People Round The World” – eurobank, OSOM STUDIO

PR miejsca, miasta lub regionu

Srebrny spinacz:

– „Dzielnica Wisła” – John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska

– „Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii” – Media Partner

Social media

Złoty spinacz:

– „Przegapiony lot” – VML, dFusion, Starcom

Brązowy spinacz:

– „przyPiwie.net” – społeczność pracowników Grupy Żywiec – Grupa Żywiec

– „#LiniaProsta” – Telewizja Lifetime

Business–to–business PR

Złoty spinacz:

– „Biznesowa strona esportu” – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo

Brązowy spinacz:

– „Brick Award 2017” – Hill+Knowlton Strategies Poland

– „IV edycja Think Big” – UPC Polska, MSLGROUP

PR finansowy i relacje inwestorskie

Brązowy spinacz:

– „FAMUR i Kopex – przejęcie wbrew rynkowi” – Imago Public Relations, CC Group

Media relations

Złoty spinacz:

– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+

Srebrny spinacz:

– „L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes” – Big Picture, L’Oreal Paris Polska

Brązowy spinacz:

– „Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu” – Partner of Promotion

Employer branding

Złoty spinacz:

– „10 000 pracowników potrzebnych od zaraz!” – Komunikacja Plus, Amazon Poland

Srebrny spinacz:

– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska

– „Nowe centrum badawczo–rozwojowe Mondelēz International” – Big Picture, Mondelez Polska     

Content marketing – branded content

Złoty spinacz:

– „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS – Kanał na YouTube SWPS” – Uniwersytet Humanistycznospołeczy

Brązowy spinacz:

– „Domifikacje.pl” – Crowd Generated Content – Content Solutions

– „Pojednanie” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska

Custom publishing

Srebrny spinacz:

– „Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem” – Home Sweet Home PR                        

– „Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec” – Grupa Żywiec

KATEGORIE SEKTOROWE

Technologia, IT, telekomunikacja

Srebrny spinacz:

– „10 000 pracowników potrzebnych od zaraz!” – Komunikacja Plus, Amazon Poland

Brązowy spinacz:

– „#BEPRESENT” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&tribal

– „Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini” – Linkleaders, Capgemini Polska

Finanse

Złoty spinacz:

– „Halo.Tato” – Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl

Brązowy spinacz:

– „Mastercard Capsule” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska

– „Superfotelik – Chroni na bank” – Made in PR, Nest Bank

Uroda, higiena i wellness

Srebrny spinacz:

– „L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes” – Big Picture, L’Oreal Paris Polska

– „Semilac SPA for Men” – Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media

Sektor spożywczy

Srebrny spinacz:

– „Mamo, pić!” – Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca–Cola Poland Services

Brązowy spinacz:

– „Nowe centrum badawczo–rozwojowe Mondelēz International” – Big Picture, Mondelez Polska

Kultura i media

Srebrny spinacz:

– „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media 

Brązowy spinacz:

– „Koalicja Miast dla Kultury” – Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016         

– „Pojednanie” – Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska     

Medycyna i zdrowie

Złoty spinacz:

– „Choroba? Pracuję z nią!” – Be Communications, United PR, Pracodawcy RP

Srebrny spinacz:

– „Maxigra Go – porozmawiajmy o seksie” – Polpharma

– „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą” – Nutricia Medyczna

Sport

Złoty spinacz:

– „KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej” – Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand

Srebrny spinacz:

– „#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam” – Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion

Brązowy spinacz:

– „Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków” – Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe   

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

Złoty spinacz:

– „Droga do Oscara – występują: Warsaw Spire i plac Europejski” – Partner of Promotion, Ghelamco Poland  

Srebrny spinacz:

– „Kolekcja IKEA PS 2017 IKEA” – Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com

Brązowy spinacz:

– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations

Przemysł i infrastruktura

Złoty spinacz:

– „Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni” – Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja

Srebrny spinacz:

– „ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu” – Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny             

Brązowy spinacz:

– „Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO)” – Attention Marketing

Motoryzacja i transport

Srebrny spinacz:

– „Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji” – Traficar, Walk

Brązowy spinacz:

– „Premiera Mitsubishi ASX 2017” – New Event Story                  

– „Pociąg pełen gwiazd” – Łódzka Kolej Aglomeracyjna                             

NGO i sektor publiczny

Srebrny spinacz:

– „#LookBeyondBorders” – Big Picture, Amnesty International Polska

– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

Brązowy spinacz:

– „Polska zamienia się w słuch” – Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan       

KATEGORIE SPECJALNE

Kreatywność

Złoty spinacz:

– „Niewidzialni” – Walk, Fundacja Kapucyńska

Efektywność

Złoty spinacz:

– „Kolęda syryjskich i polskich rodzin” – Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska       

Research & insight

Złoty spinacz:

– „RocaTeam. Dołącz do najlepszych” – Imago Public Relations

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

Gwiazda PR: Ryszard Solski

Nagroda Publiczności: „Premiera serialu kryminalnego CANAL+ »BELFER«” – Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media


Audytorem konkursu była firma KPMG. PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia oraz partnerem Nagrody Publiczności.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj