12 czerwca 2013, w Teatrze Syrena, wręczono PRotony, doroczne nagrody branży PR. Ponad dwustuosobowe jury wybierało z ponad 150 zgłoszeń. W poszczególnych kategoriach zwyciężyli…
W kategorii „Osoba/zespół zajmujący się edukacją w PR” nagrody z rąk dr Renaty Maćkowskiej odebrali dr Monika Kaczmarek-Śliwińska i prof. Ryszard Ławniczak, którzy zdobyli taką samą liczbę punktów i otrzymali nagrodę w tej kategorii ex aequo.
PRotona 2013 w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w instytucji lub administracji” odebrała Monika Dziekan z Teatru Kamienica. Nagrodę wręczała Emilia Zyskowska, laureatka zeszłorocznego PRotona w tej kategorii.
Zwycięzcą w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w organizacji pozarządowej/fundacji” został zespół Marta Samborska i Patrycja Rzucidło-Zając z fundacji Rak’n’Roll. Wyróżnienie to wręczał Jakub Marczyński ze Szlachetnej Paczki, laureat konkursu w tej kategorii z 2011 roku.
Zwycięzcą w kategorii „Osoba/zespół w firmie PR-owskiej” został Sebastian Hejnowski z Ciszewski MSL. Nagrodę wręczał mu laureat tej kategorii z zeszłorocznej edycji konkursu, a jednocześnie jego szef – Jerzy Ciszewski z Ciszewski MSL.
W kategorii: „Osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji” zwyciężył Rafał Kisielewski z Jeronimo Martins Polska. Nagrodę w tej kategorii wręczali Dorota Zawadzka i Zbigniew Gajewski z PKPP Lewiatan, którzy PRotonem w tej kategorii zostali wyróżnieni w zeszłym roku.
W kategorii „Rzecznik prasowy” zwyciężył Sebastian Tołwiński z Grupy Żywiec. Nagrodę odbierał z rąk Michała Rusinka, prezesa Fundacji Wisławy Szymborskiej, laureata PRotonów 2012.
W kategorii „Debiut w PR” najwięcej głosów zdobyła Joanna Czechowska z Fujifilm Polska. Protona odebrała z rąk Pawła Sanowskiego, prezesa Instytutu Monitorowania Mediów.
W kategorii „Nagroda publiczności” zwyciężyła dr Monika Marta Przybysz z Uniwersytetu KardynałaStefana Wyszyńskiego. Nagrodę wręczała dyrektor wydawnicza PRoto.pl Kinga Kubiak.
W kategorii PRoton TERAZ POLSKA nie przyznano nagrody tylko wyróżnienie dla Łódzkiej Strefy Ekonomicznej. Wręczał je prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył.
Pragniemy serdecznie podziękować wszystkim Partnerom, Sponsorom i Przyjaciołom konkursu, zwłaszcza sponsorowi strategicznemu – firmie IMM, partnerowi strategicznemu – Teatrowi Syrena, partnerom Gali: Polish Vodka Association, marce Książęce, firmie Mielżyński, Goodyfoody, firmom Fabrica de Pasjone, 16/9 Film Studio, Pina-Colada, Rent Design, partnerowi – Studiu Supra oraz przyjaciołom Konkursu – Sukcesowi Pisanemu Szminką, Akademii Kobiet Biznesu i Instytutowi Przemiany.
Dziękujemy także Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która w tym roku po raz pierwszy współpracowała z nami przy Konkursie oraz Ministerstwu Gospodarki, które po raz pierwszy objęło konkurs Patronatem Honorowym.
Dziękujemy patronom medialnym – patronowi głównemu telewizji TVN CNBC, magazynom Harvard Business Review, Brief, Marketing w Praktyce, magazynowi Sukces oraz radiu PiN.
Szczególne zaś podziękowania składamy firmie Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy, która podjęła się po raz kolejny trudu pełnienia roli audytora konkursu.
PRotony to doroczne nagrody dla branży PR, przyznawane przez redakcję PRoto.pl. Gala 12 czerwca zakończyła siódmą edycję konkursu.