Mary Foley na stronach VARBusiness pisze o 10 najważniejszych rzeczach, które budują reputację szefów. Aby stworzyć firmę i pomóc jej się rozwijać należy pamiętać o wspieraniu i zaufaniu wobec innych – to pomoże potem korzystać z ich wiedzy i kreatywności. Trzeba zapewnić ludzi, iż przyjaźnie przyjmuje się ich koncepcje i że nie ma czegoś takiego jak zły pomysł. Z drugiej strony należy podchodzić z dystansem do własnej osoby.
Trzeba równocześnie pamiętać o dyskrecji, a wszelkie tajemnice służbowe należy zachować dla siebie. Utrzymywanie kontaktu z ludźmi z różnych przedziałów wiekowych, ras i płci również pozytywnie wpływa na reputację. Konflikty i niepowodzenia nie powinny szefa wyprowadzać z równowagi. Osoba zarządzająca w firmie powinna ponadto chętnie dzielić się z innymi ciekawymi informacjami i publikacjami; powinna także okazywać jak najmniej wątpliwości, jeżeli chodzi o mówienie o podstawowych zasadach. (ml)