Holmes Report opublikował nowy raport The Best PR Agencies to Work For. W kategorii European PR Industry’s Best Employer Brands zwyciężyła agencja Hill&Knowlton. W kategorii The Best Multinational Consultancies to Work For zwyciężył Porter Novelli, awansując z 6. miejsca w zeszłym roku. W kategorii Best Specialist International Consultancies to Work For – AxiCom, The Best U.K. Consultancies to Work For – Blue Rubicon, Best Continental Consultancies to Work For – Winkelman en Van Hessen.
Jak wynika z raportu, europejscy PR-owcy są bardziej zadowoleni z pracy w agencjach niż rok temu. Na pytanie o ogólne zadowolenie z pracy, pracownicy przyznali swoim firmom 7.92/10, podczas gdy w zeszłym roku średnia ocena wynosiła 7.73.
Więcej osób chce też pozostać w agencjach, w których obecnie pracuje. Po raz kolejny, jak czytamy w wynikach raportu, PR-owcy w Wielkiej Brytani są bardziej zadowoleni ze swojej firmy niż przedstawiciele innych krajów. Po raz pierwszy jednak Brytyjczycy przyznali wyższe noty agencjom niż Amerykanie.
Najwyższe noty przyznawano w kategoriach: firma zapewnia równe szanse i możliwości (9.04), zadowolenie klienta jest najważniejsze dla firmy i jest się w stanie zrobić wiele, by to osiągnąć (8.96) oraz koleżeńskie relacje w pracy (8.90).
Wśród najczęściej wymienianych obszarów, które powinny być poprawione w firmie, pracownicy wymieniali: wynagrodzenie (6.93), możliwość połączenia życia zawodowego z prywatnym i znalezienie balansu między tymi dwoma (7.25), biurokracja (7.36), treningi i szkolenia w firmie (7.51).
Ponad 2500 pracowników agencji PR, z około 55 krajów brało udział w badaniu przeprowadzonym online we wrześniu 2007. (ak)
Więcej osób chce też pozostać w agencjach, w których obecnie pracuje. Po raz kolejny, jak czytamy w wynikach raportu, PR-owcy w Wielkiej Brytani są bardziej zadowoleni ze swojej firmy niż przedstawiciele innych krajów. Po raz pierwszy jednak Brytyjczycy przyznali wyższe noty agencjom niż Amerykanie.
Najwyższe noty przyznawano w kategoriach: firma zapewnia równe szanse i możliwości (9.04), zadowolenie klienta jest najważniejsze dla firmy i jest się w stanie zrobić wiele, by to osiągnąć (8.96) oraz koleżeńskie relacje w pracy (8.90).
Wśród najczęściej wymienianych obszarów, które powinny być poprawione w firmie, pracownicy wymieniali: wynagrodzenie (6.93), możliwość połączenia życia zawodowego z prywatnym i znalezienie balansu między tymi dwoma (7.25), biurokracja (7.36), treningi i szkolenia w firmie (7.51).
Ponad 2500 pracowników agencji PR, z około 55 krajów brało udział w badaniu przeprowadzonym online we wrześniu 2007. (ak)