CSRwire donosi o tym, że konsumenci z USA coraz częściej zwracają uwagę na społeczne zaangażowanie firmy, której produkty kupują.
Amerykańska agencja marketingowa BBMG przy współpracy z Global Strategy Group i Bagatto Customers Insights Consultancy postanowiła zbadać zmianę zachowań konsumenckich pod wpływem „zielonej fali” ekologicznej. Za podstawową sferę badań uznano świadomość konsumentów co do wpływu, jaki przemysłowcy mają na ludzi i na naszą planetę.
Badania wykazały istotne zmiany w zachowaniu konsumentów. Klienci wielkich sieci handlowych wymagają, aby firmy te poza zaspokajaniem ich potrzeb, dbały o swoich pracowników i środowisko naturalne. Badający wyróżnili pięć podstawowych wartości najważniejszych dla konsumentów, są to: zdrowie i bezpieczeństwo, cena i jakość oraz wprowadzanie zmian. Świadomość zagrożeń związanych ze zmianami klimatu znacznie wzrosła. Konsumenci pragną, aby produkty, sposób ich dostarczania i wytwarzania był jak najbardziej przyjazny dla otoczenia. Zdecydowana większość uważa, że w sklepach powinno być więcej niezmodyfikowanych, ekologicznych produktów. Ważnym aspektem wpływającym na wybory konsumentów okazała się również społeczna odpowiedzialność firm. (mk)