niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak robi się to w Indiach

Jak robi się to w Indiach

Gdzie w Indiach najszybciej rozwija się public relations? W Delhi, dowodzi Paramita Ghosh z Hindustan Times. Miasto to jest wyjątkowe, dlatego wiele indyjskich agencji PR-owskich ma tam swoją siedzibę. Niezależnie czy promujesz projekt związany z przemysłem czy rozrywką, aby zapewnić mu powodzenie musisz go nagłośnić w Delhi i w północnych Indiach, przekonuje marketingowiec – Akhir Mathur.

Jak z kolei zauważa Ghosh, PR rozkwita w Delhi, dzięki mieszkańcom, którzy tworzą klimat tego miejsca. Przed lokalnymi PR-owcami stoi jednak wiele wyzwań, mieszkańcy Delhi są bowiem świadomymi konsumentami, do których trzeba precyzyjnie dobrać komunikat promocyjny. Wielu z nich należy do lokalnej elity biznesowej i branży rozrywkowej. Nie ma dnia, żeby nie otrzeć się o sławnego aktora czy rekina tamtejszego biznesu, uważa cytowany przedstawiciel branży PR. Dlatego, jeśli chcesz wśród nich coś wypromować, musisz przemawiać do nich językiem elit, a nie mas, dodaje Bhawna.

Z drugiej strony indyjscy eksperci ds. PR wskazują, że rozwój branży jest efektem zdominowania Delhi przez kulturę młodzieżową, trzeba więc umieć dotrzeć do jej odbiorów. Wspomniany wyżej specjalista jako przykład skutecznej PR-owskiej kampanii adresowanej do młodego indyjskiego odbiorcy przytacza promocję prezerwatyw Bindas Bol. Została ona nagrodzona za wykorzystanie niestandardowych metod komunikacji, takich jak serwis społecznościowy Orkut. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj