niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościEkologiczna świadomość wynikiem CSR-u

Ekologiczna świadomość wynikiem CSR-u

Rok 2007 obfitował w wiele społecznych i charytatywnych kampanii, którym patronowały największe firmy na świecie, opublikował portal mallenbaker.net. Wielkie koncerny postanowiły promować ideę społecznej odpowiedzialności biznesu i w związku z tym angażowały się w różne projekty, mające na celu poprawę wizerunku firmy. Najczęściej dotyczyły one ekologii, ochrony praw człowieka lub miały na celu przedstawienie firmy jako dobrego pracodawcy i filantropa.

Okazało się, że wyniki tych kampanii są korzystne nie tylko dla firm, ale także zwiększają ekologiczną i społeczną świadomość konsumentów. Podczas ostatnich świąt klienci zdecydowanie chętniej płacili więcej za ekologiczne produkty. Często sprawdzano również kraje ich pochodzenia. Z corocznych badań Annual National Shopping Behaviour Survey przeprowadzonych przez KMPG wynika, że aż 74 proc. respondentów woli kupować ekologiczne produkty i zawsze zwraca uwagę na ich skład, 60 proc. z nich deklaruje, że mogłaby zapłacić więcej za nie, niż za produkty tradycyjne.

Ponad 40 proc. pytanych sprawdza kraj pochodzenia danej rzeczy, a w razie gdy jest ona wyprodukowana w kraju nie przestrzegającym praw człowieka, konsumenci nie kupują jej. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj