Na portalu mallenbaker.net ukazała się informacja o najnowszym sondażu przeprowadzonym dla IBM. Badanie dotyczyło wpływu CSR na rozwój, politykę i wizerunek firm, a wzięło w nim udział ok. 250 największych przedsiębiorstw na świecie.
Wyniki sondażu wskazują, że społeczna odpowiedzialność biznesu pomaga firmom być bardziej konkurencyjnym na rynku. 68 proc. badanych przedsiębiorstw stwierdziło, że skupianie się na CSR pomaga im w zarabianiu większych pieniędzy, a 54 proc. uznało, że daje im to nowe pole do popisu w starciu z konkurencją. Około ¾ badanych potwierdziło, że zapewnia teraz bardziej dokładny dostęp do informacji o swoich kampaniach dla akcjonariuszy i innych partnerów.
Firmy, które inwestują w CSR mogą szybko podkreślić swój wkład w dane przedsięwzięcie i przedstawić korzyści jakie uzyskują dzięki tego typu akcjom, czytamy w wiadomości. Poza tym są postrzegane jako przedsiębiorstwa nowoczesne, ustanawiające standardy, rozumiejące klientów i odpowiadające na ich potrzeby oraz zwracające uwagę na wpływ wytwarzanych przez nich produktów. (mk)