poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDziesięć kroków do wygranej

Dziesięć kroków do wygranej

Podsumowując mijający rok tygodnik Advertising Age przedstawia dziesięć wniosków, jakie – z perspektywy marketingu i PR-u – można wyciągnąć z kampanii prezydenckiej Baracka Obamy.

Obama wygrał, ponieważ jest „dobrym produktem”– ludzie potrzebowali tego, co akurat miał im do zaoferowania. Przekaz Obamy był jasny, a cel przez cały czas ten sam – zmiana, pisze Ken Wheaton. Co ciekawe, gdyby z tym samym komunikatem wystąpił John McCain – przegrałby.

Zdaniem autora tekstu, sztabowi Demokraty udało się dobrze wykorzystać rozmaite narzędzia komunikacyjne. Obama pojawiał się na wielkich wiecach wśród wiwatujących tłumów, przekonał do siebie „królową programów talk-show” Oprah Winfrey, zjednując sobie tym samym rzesze niezdecydowanych. Zjednał też sympatię mediów, choć trzymał je na dystans. Sztabowcy Obamy perfekcyjnie zarządzali informacją – postawili na Internet i aktywnie angażowali się w świat wirtualnych społeczności. Czasem jednak pozwalali informacji samoistnie ewoluować, stawiając na to, że szum wokół kandydata zrobi się sam.(ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj