czwartek, 19 września, 2024
Strona głównaAktualnościMundial pełen zasadzek

Mundial pełen zasadzek

Mistrzostwa Świata to nie tylko wielkie emocje, lecz także reklamy warte setki milionów dolarów. Najbogatsza organizacja sportowa na świecie, jaką jest FIFA, potrafi dopilnować interesu swoich sponsorów i zapobiegać ambush marketingowi. Jak? Śle pisma do firm, nakazuje zdjęcie flag z logo konkurencyjnej marki, lecz także żąda od fanek zmiany sukienek lub wyrzuca ze stadiów.

Jak podaje agencja Reuters w trakcie spotkań Holandia-Dania oraz Ghana-Serbia usunięto kilka transparentów z logotypami firm, które nie są sponsorami Mundialu. „Jedna z firm z Ghany przeprowadziła kilka akcji podczas niedzielnego spotkania. Flagi, które znacząco emanowały marką zostały skonfiskowane” – powiedziała Reuters Nicolas Maginot, rzeczniczka FIFA.

To jednak nie jedyne takie przypadki. Spotkanie Holandia – Dania musiało opuścić 36 kobiet ubranych w mini. Powodem nie była obraza moralności, ale kolor. Stroje były rozdawane przez koncern Bavaria. Kobieta w pomarańczowym mini to jeden z głównych symboli w reklamie tego producenta piwa. Dla FIFA było to za dużo. Południowoafrykański dziennik The Star opisał interwencję przedstawiciela federacji. Miał on podejść do fanek i stwierdzić, że tak ubrane nie mogą dalej oglądać meczu. Kobiety odmówiły opuszczenia stadionu, więc zmusiła je do tego ochrona. Zarzut to oczywiście uprawianie ambush marketingu. „FIFA nie jest jedynym właścicielem koloru pomarańczowego” – powiedział rzecznik Bavarii. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj