niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTelefony społecznościowe

Telefony społecznościowe

„Pisanie wiadomości tekstowych w komórkach odchodzi w zapomnienie. Teraz ludzie komunikują się w ten sposób przez Facebooka, Twittera i Foursquare” – znaczenie zaawansowanych telefonów społecznościowych dla masowego odbiorcy podkreśla Dennis Crowley, dyrektor zarządzający Foursquare.

Nowa relacja social media i telefonii cyfrowej odzwierciedla zmiany, jakie zachodzą w sposobie komunikacji. M.in. tej tematyce poświęcona była tegoroczna konferencja Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie. Jak twierdzi Andy Rubin, social media stanowią teraz niejako kontynuację i odpowiedź na to, jak ludzie oddziałują na siebie wzajemnie: „Istnieją różne formy komunikacji odpowiednie dla różnych sytuacji”. „To jest to, do czego ludzie teraz używają swoich telefonów” – powiedział o nowym trendzie w serwisach społecznościowych dyrektor zarządzający Foursquare, kolejnej marki social media, która wraz z 6,5 mln użytkowników zbliża się nieuchronnie do gigantów: Facebooka i Twittera.

Co prawda, strony takie jak Facebook i Twitter, od lat miały ogólno dostępne aplikacje na telefon, jednak najnowsze rozwiązania mają ogromne znaczenie z punktu widzenia integracji serwisów z urządzeniami mobilnymi. Zaprezentowane na konferencji telefony, takie jak HTC ChaCha czy HTC Salsa produkcji tajwańskiej, specjalnie do tego celu zaprojektowane, mają być łatwiejsze w obsłudze. Głównym atutem nowinki technologicznej ma być możliwość łączenia się i dzielenia treści, niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. „Ludzie oczekują teraz od nas więcej. Czujemy, że Facebook stał się dzisiejszych czasach platformą komunikacyjną, a nie tylko serwisem społecznościowym” – podkreślił Frank Meehan z INQ Mobile, od 2006 r. odpowiedzialny za udoskonalanie aplikacji Facebooka. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj