czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPięć typów agencji, których warto unikać

Pięć typów agencji, których warto unikać

Tak jak każda branża, również public relations doczekało się czarnej listy działań, których należy unikać. Jak podaje PR Daily, szczególnie nie warto korzystać z usług tych, którzy hołdują zasadzie „Klient – nasz pan” i chcą zgadzać się ze zleceniodawcą w każdym względzie.

Jeśli szukamy dobrej agencji PR, musimy zwrócić uwagę na to, jak firma odnosi się do klienta. Za żadną cenę nie powinniśmy wchodzić w interesy z tymi, którzy zawsze zgadzają się z naszą opinią. „Najbardziej wykolejeni PR-owcy to ci, co odmawiają głosu swojemu rozumowi” – czytamy na stronie PR Daily. Branża PR częściej niż każda inna musi sobie radzić na co dzień z wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klienta, jednak nie może zapominać, że owe oczekiwania równie często są nierealistyczne i nie do spełnienia. Klient agencji, która nigdy nie podda w wątpliwość jego pomysłów, może być pewien, że budżet działań PR znacznie uszczupli jego portfel.

Nie opłaca się również ulegać obietnicom typu „Załatwimy ci publikację w New York Timsie”. Jakkolwiek prawdopodobnie by to brzmiało, takie obietnice są wciąż przesadzone. „Nie możemy jeść lodów po każdym posiłku” – tłumaczy autor artykułu. Kolejnym typem agencji, od której należy trzymać się z daleka, jest „banda głupców” opowiadających bzdury przeintelektualizowanym językiem po to, by podnieść swoje ego i onieśmielić klienta. „Jeśli kiedykowiek usłyszysz ze strony agencji słowa, których nigdy nie użyłbyś w nieformalnej rozmowie – powiedz jej: »dziękuję«. Należy uważać także na to co wysyłają PR-owcy. Mimo licznych elektronicznych słowników, wciąż zdarzają się agencje PR popełniające błędy w informacjach prasowych i materiałach promocyjnych. „Good news—I told that reporter to go #^&* himself.” – to ostatnia charakterystyka firmy PR-owej, z którą nie należy wiązać nadziei. W skrócie PR-owcy muszą mieć nerwy ze stali i pod żadnym pozorem nie powinni obrażać dziennikarzy. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj