niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNiełatwa sztuka pozyskiwania środków na cele charytatywne

Niełatwa sztuka pozyskiwania środków na cele charytatywne

Ciężko mówić o pieniądzach, więc po prostu o nie poprośmy. Niestety nie da się zastosować tej zasady, gdy promujemy inicjatywy organizacji charytatywnych. Serwis healthcarecommunication.com przedstawia podstawowe zasady, których trzeba przestrzegać przy pozyskiwaniu środków, tak aby nie zrazić do siebie potencjalnych darczyńców.

Przed rozpoczęciem działań wspierających daną organizację charytatywną i jej inicjatywy należy zastanowić się nad kilkoma kwestiami. Przede wszystkim – ile środków potencjalni darczyńcy będą w stanie przekazać na dany cel? Jeśli to konieczne, można nawet zatrudnić zewnętrzną agencję do oszacowania kwot.

Aby ludzie byli skłonni do przekazywania środków, trzeba dać im odpowiedni, przekonywający powód. Choć wyciąganie ręki po pieniądze innych może onieśmielać, trzeba starać się zmaksymalizować liczbę okazji do ich zdobycia. Nie trzeba ograniczać się do wysyłki e-maili i dzwonienia. Do wykorzystania są przecież uroczyste lunche, obiady, seminaria, wykłady czy wystawy.

Trzeba też pomyśleć o maksymalnym uproszczeniu procesu przekazywania środków. Zawsze trzeba się upewnić, że udostępniane metody są możliwie proste, a opis ich wykorzystania zrozumiały.

I na koniec kwestia najbardziej oczywista – za każdy datek trzeba podziękować. Inaczej osoby przekazujące pieniądze po raz pierwszy nie zrobią tego po raz drugi. Zawsze trzeba upewnić się, że darczyńcy będą czuli się docenieni. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj