poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeJak zdobyć abonenta? Uczciwa oferta kontra nowości technologiczne

Jak zdobyć abonenta? Uczciwa oferta kontra nowości technologiczne

Firma On Board przygotowała raport „Jak zdobyć abonenta? Uczciwa oferta kontra nowości technologiczne”. Znajdują się w nim odpowiedzi na pytania o to, jakie znaczenie ma reputacja operatora sieci komórkowej i jakie cechy powinna mieć firma telekomunikacyjna według Polaków.

Najważniejsze wartości dla klientów firm telekomunikacyjnych
Z raportu przygotowanego przez On Board wynika, że atrakcyjność oferty to nie jedyny czynnik, który decyduje o wyborze operatora sieci telefonii komórkowej. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na to, że mimo tego, że operatorzy telefoniczni kojarzą się z nowoczesnymi technologiami, to w komunikacji z klientami powinni raczej kłaść nacisk na uniwersalne wartości niezwiązane bezpośrednio z obszarem ich działalności. W 59,6% odpowiedzi wskazywano na uczciwość jako na najważniejsze kryterium wyboru, w 32, 7% wymieniano profesjonalizm a zasięg działania za najważniejszy uznało 31,3% odpowiadających. Tylko 16% respondentów wskazało na innowacyjność jako na najważniejsze kryterium wyboru. Rezultaty badań można tłumaczyć obawami klientów związanymi z długimi, skomplikowanymi umowami abonamentowymi i merytoryczną jakością usług.

Wpływ etyki na lojalność klientów
Najważniejsza dla operatorów telefonicznych jest lojalność klientów, to od niej zależą wyniki finansowe firmy. Aby ją utrzymać prześcigają się w oferowaniu klientom coraz korzystniejszych ofert. Jednak o lojalności często decydują również wartości pozamaterialne. Polacy zapytani o to, co mogłoby ich skłonić do rezygnacji z przedłużenia umowy wskazywali nieetyczne postępowanie firmy zarówno w stosunku do klientów jak i pracowników – 42,6%. Etyka w działaniu firmy była szczególnie ważna dla osób w wieku 19-25 lat (55,8% wskazań) oraz dla użytkowników Internetu (51,4%). Istotne były również wiadomości dotyczące niepewnej przyszłości operatora telefonicznego. 38,5% Polaków zadeklarowało, że doniesienia o kłopotach finansowych mogłyby ich skłonić do zmiany dostawcy.

Media i wyniki sprzedaży
Przeprowadzone badania wskazują, że dla 64% Polaków opinie o operatorze telefonicznym wyrażane na łamach prasy, w radiu i telewizji są istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zawarciu umowy. Różne grupy społeczne deklarują różną wrażliwość na informacje pojawiające się w mediach, ale ich wpływ na wybory klientów pozostaje bezdyskusyjny. Tylko dla 13,4% respondentów opublikowane w prasie czy przedstawione w telewizji lub radiu wiadomości o operatorze pozostają bez znaczenia. Dlatego media relations są priorytetowym narzędziem komunikacji z otoczeniem firmy. Za ich pomocą powinna ona budować wizerunek zgodny z oczekiwaniami klientów. Kluczowa jest również aktywna ochrona reputacji i działania antykryzysowe.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj