poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców – marzec 2007

Analiza ofert pracy dla PR-owców – marzec 2007

Rekord pobity po raz kolejny
Marcowy raport PRoto zawiera analizę 118 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W marcu 2007 roku ukazało się, co prawda tylko o 4 ogłoszenia więcej niż w lutym, ale za to aż o 61 ogłoszeń więcej niż w marcu 2006 roku. Marcowa ilość ogłoszeń to absolutny rekord – po raz pierwszy na łamach prasy i w Internecie opublikowano aż 118 ogłoszeń w ciągu jednego miesiąca.

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi takie firmy, jak: ASUS, Deutsche Bank, DHL Logistics, DRSA, Grupa Carlsberg, Harvard Business Review Polska, Imola&more, LUKAS BANK, Nutricia, Orange, PKN ORLEN, PKP Intercity, Procter&Gamble, Provident Polska, PZU, Sanofi-Aventis, Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK czy TNS OBOP.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich, m.in : Ad rem, Ciszewski Public Relations, Euro RSCG Sensors, GENESIS PR, ITBC, Mmd, Network PR, Neuron Agencja Public Relations, Ogilvy, On Board, Pegasus, Rowland Communications i Weber Shandwick.

Wykres 1


Najwięcej ogłoszeń w marcu nadesłano do redakcji PRoto – 51, 44 znaleziono w Internecie, 23 – w prasie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana była do potencjalnych specjalistów, osiemnaście ofert dotyczyło stażu.

Wykres 2


Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 71 ogłoszeń. Po 3 oferty pochodziły z województwa wielkopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, po 2 – z pomorskiego i małopolskiego, 1 – z zachodniopomorskiego.

Wykres 3


W marcu najczęściej poszukiwano specjalistów – 88 ogłoszeń. Aż 18 ogłoszeń skierowanych było do stażystów, 10 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich, a w 2 przypadkach poszukiwano asystentów.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (89 spośród 114 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach znajomość drugiego języka, oprócz angielskiego, pracodawca uznałby za atut. Były to następujące języki: niemiecki, francuski, rosyjski, włoski. W dwóch ogłoszeniach napisano, że pracodawca oczekuje znajomości angielskiego i/lub niemieckiego. W 30 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (Wyk. 5).

Wykres 5

W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 57 ogłoszeń. 6 ofert pochodziło z branży spożywczej, po 3 – z telekomunikacyjnej i z bankowości, po 2 – z ubezpieczeniowej, paliwowej, medycznej i badawczej, po 1 – z wydawniczej, odzieżowej i motoryzacyjnej (Wyk. 6).

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account coordinator
• Account executive
• Account manager
• Asystentka ds. komunikacji i marketingu
• Dyrektor ds. marketingu i PR- u
• ePR operator
• Event manager
• Inspektor w Wydziale Komunikacji Społecznej – Sekretariat Ministra i Koordynacji Delegatur
• Junior account executive
• Junior account manager
• Junior PR manager
• Kierownik projektów
• Koordynator ds. komunikacji
• Manager ds. eventów
• Menedżer ds. marketingu i komunikacji
• Młodszy specjalista ds. public relations
• PR konsultant
• PR manager
• Praktykant
• Project Manager
• Senior Account Manager
• Specjalista ds Eventów/PR
• Specjalista ds public relations
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu
• Specjalista ds. marketingu i PR-u
• Specjalista w dziale sponsoringu i imprez
• Specjalista/ Koordynator ds. relacji inwestorskich
• Sports Promo & PR Specialist
• Stażysta
• Szef działu eventów

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj