niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - maj 2007

Analiza ofert pracy dla PR-owców – maj 2007

Wyż się utrzymuje
Majowy raport PRoto zawiera analizę 124 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W maju ukazało się 16 ogłoszeń więcej niż w kwietniu i aż 59 więcej niż w maju roku poprzedniego. Tym samym w analizowanym miesiącu, pomimo przedłużonego weekendu na początku maja, ukazało się najwięcej ogłoszeń o pracę od początku przygotowywania raportu (czyli od września 2004).

W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały firmy i instytucje, w tym m.in.: AIG, Astrall, Capgemini, Citibank handlowy, Clarena, Duka, sieć detaliczna, HTL-STREFA, Instytut Praktycznej Edukacji, Kapsch, Volvo, Krajowa Spółka Cukrowa, Lingua Nova, Link 4, międzynarodowy port lotniczy im. Jana Pawła II, Kraków Balice, Migut Media, Multibank, PKN ORLEN, Play, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Provident, Prószyński i S-ka, Real, RUCH, Sage Symfonia, Sanitec Koło, Santander, Techland, TP SA, Wydawnictwo C.H. Beck.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: trzy,14, 180º Public Relations, Ad rem, Advanced PR, BIEL PR, Ciszewski, Compress, e.c.h.o. communication, Euro RSCG, Genesis, Heureka, ImpressionArt, IMR Advertising by PR, Incentive Concept, ITBC, Kuźnia PR, M+G, MediaDem, Mmd, Network, Nowe media, On Board, Principle, Profit Communications, Rowland, RPR Group i United PR.

Wykres 1

Najwięcej ogłoszeń w maju znalazło się na stronach serwisów rekrutacyjnych – 51, 46 nadesłano na skrzynkę redakcyjną PRoto, a 27 było zamieszczonych w prasie.
Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana była do potencjalnych specjalistów, osiem ofert przesłanych do PRoto dotyczyło stażu.

Wykres 2
 

Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 62 ogłoszeń, z czego przeważająca część pracodawców ma swoje biura w Warszawie. 10 ofert pochodziło z województwa dolnośląskiego, 4 z małopolskiego, 3 z kujawsko-pomorskiego, po dwa – z wielkopolskiego i łódzkiego, i po jednym ze świętokrzyskiego, śląskiego i podkarpackiego. 38 pracodawców nie podało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3

W maju najczęściej poszukiwano specjalistów – 68 ogłoszeń. 34 oferty dotyczyły stanowisk managerskich/dyrektorskich, a po 11 – ofert na stanowiska praktykantów/stażystów i asystentów/konsultantów. (wyk. 4.)

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (85 spośród 124 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego, a znajomość drugiego języka pracodawca uznałby za atut – w tym w sześciu ofertach był to język niemiecki. W pojedynczych ofertach za niezbędne uznano znajomość niemieckiego i rosyjskiego. W 24 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (wyk. 5).
Wykres 5

W badanym okresie w branży media/marketing pojawiły się 53 ogłoszenia. 12 ofert pochodziło z branży IT, 8 – z finansowej i ubezpieczeniowej, 6 – z firm zajmujących się doradztwem personalnym, 5- z handlowej. (Wyk. 6).

Wykres 6

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account coordinator
• Account executive
• Account manager
• Assistent account manager
• Asystent projektu
• Asystent/ka ds. PR
• Asystent/ka departamentu komunikacji korporacyjnej i marketingu
• Dyrektor ds. komunikacji i PR-u
• Dyrektor działu marketingu
• Dyrektor promocji
• ePR operator
• Event manager
• Junior account
• Junior account executive
• Junior brand manager
• Junior marketing manager
• Junior PR manager
• Key account manager
• Kierownik ds. projektów PR
• Kierownik działu marketingu, reklamy i PR
• Kierownik projektów marketingowych
• Konsultanci/starsi konsultanci ds.PR
• Konsultant ds.PR
• Koordynator ds. marektingu, PR-u i sprzedaży
• Koordynator ds. promocji i marketingu
• Koordynator ds. public relations
• Manager ds. eventów
• Marketing manager
• Marketing manager – reklama i PR
• Młodszy PR manager
• Młodszy specjalista ds. PR
• New business manager
• PR account manager
• PR communications manager
• PR manager
• Pracownik działu PR
• Pracownik działu promocji, PR-u i obsługi klienta
• Praktykant
• Praktykant w dziale komunikacji
• Praktykant w zespole komunikacji wewnętrznej
• Public relations coordinator
• Rzecznik prasowy
• Senior account manager
• Senior PR manager
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. promocji
• Specjalista ds. public relations i marketingu
• Specjalista ds. relacji inwestorskich
• Specjalista ds. corporate affairs
• Specjalista ds. komunikacji zewnętrznej
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. PR – organizator ogólnopolskiego konkursu
• Specjalista ds. PR i komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. PR i relacji inwestorskich
• Specjalista ds. promocji
• Specjalista ds. promocji projektów edukacyjnych
• Specjalista ds. promocji w biurze zarządzania marką Bella
• Specjalista ds. PR-u
• Specjalista ds. relacji inwestorskeich
• Specjlaista ds. marketingu i komunikacji
• Specjlaista ds. PR
• Sports Promo&PR Specialist
• Starszy specjalista ds. komunikacji marketingowej
• Stażysta ds. PR
• Z-ca dyrektora w dep. promocji gospodarczej

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto,
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców – z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj