wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - styczeń 2012

Analiza ofert pracy dla PR-owców – styczeń 2012

Déjà vu w styczniu

Po 3 miesiącach spadków, znaczny wzrost – tak jednym zdaniem można podsumować raport ofert pracy dla PR-owców przygotowany przez PRoto.pl. Pierwszy miesiąc 2012 roku przyniósł aż o 73 proc. więcej ogłoszeń niż grudzień 2011 roku. Padł też nowy rekord miesięcznej liczby ofert – było ich 203. Poprzedni padł w… styczniu zeszłego roku. Wtedy ofert było 200. Agencje znów potrzebują głównie stażystów i praktykantów.

Kliknij, aby powiększyć

Wraz z przyjściem nowego roku zmalał popyt agencji na specjalistów, natomiast zwiększyło się ich zainteresowanie praktykantami (w porównaniu do grudnia wzrost o 173 proc.). Oznacza to powtórzenie sytuacji z przełomu 2010 i 2011 roku. Wtedy też można było zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania agencji praktykantami i stażystami. Firmy były konsekwentne – zgodnie z tendencją utrzymującą się przez cały zeszły rok, również w styczniu 2012 roku najczęściej poszukiwały specjalistów. Znacząco wzrósł popyt na managerów i dyrektorów (w porównaniu do grudnia o 58 proc.).

Najwięcej ogłoszeń w styczniu 2011 roku pochodziło z województwa mazowieckiego, choć równie dobrze można by rzec – z Warszawy. W żadnym z pozostałych województw nie pojawiło się więcej niż 14 ofert. W styczniu ani jedno ogłoszenie nie pochodziło ze wschodnich województw.

W porównaniu do grudnia zeszłego roku pracodawcy stawiali kandydatom bardziej różnorodne  wymagania dotyczące języków. Najpopularniejszy był angielski i niemiecki, choć pracodawcy coraz częściej stawiają także na języki mniej popularne, tym razem były to węgierski, rosyjski, hiszpański i francuski.

Wśród 108 ofert zamieszczonych przez agencje jedynie w 27 pojawiła się wzmianka o branży, dla której będą pracować PR-owcy. W 9 przypadkach chodziło o agencje marketingowe, agencje specjalizujące się w PR internetowym zamieściły 8 ogłoszeń. 5 ofert dotyczyło pracy dla firm z sektora finansowego i bankowego.

W przypadku firm najwięcej ofert pochodziło z branży doradczo-szkoleniowej, finansowo-ubezpieczeniowej, medialnej oraz od organizacji pozarządowych. 

 

 

Tak samo jak przez cały zeszły rok, w styczniu 2012 roku najważniejszym źródłem ogłoszeń było PRoto.pl. Z naszego serwisu pochodziło 59 proc. ofert. Poza nim do popularnych źródeł ogłoszeń należały portale pracuj.pl i infopraca.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj