Jak wynika z raportu PRoto.pl, październik nie był tak łaskawy dla PR-owców, jak wrzesień. Łącznie opublikowano 156 ofert pracy, w poprzednim miesiącu tych ogłoszeń było o 11 więcej.
Ten miesiąc lepszy niż analogiczny w zeszłym roku. Sytuacje ratują firmy
Statystyki głównie obniżają agencje, które opublikowały łącznie 92 oferty pracy, choć we wrześniu ich liczba wynosiła aż 129. Maleje też przewaga agencji nad firmami i instytucjami – te w październiku szukały PR-owców 64 razy. Widać, że po wrześniowym spadku aktywności (z liczbą 36 ofert) wrasta więc wśród nich zapotrzebowanie na tego typu pracowników. Gdy spojrzymy na analogiczny okres w roku ubiegłym widać, że tegoroczna jesień dla PR-owców szukających zatrudnienia jest bardziej urozmaicona. Zarówno we wrześniu jak i w październiku 2014 roku łączna liczba ogłoszeń wyniosła 137.
Największą szansę na zatrudnienie w agencji podobnie jak w III kwartale mieli konsultanci. W październiku 40 razy mogli znaleźć odpowiednie dla siebie ogłoszenie. Dużo mniejszą szansę na to znaleźliby w firmach i instytucjach (9 ofert). Tam wciąż najbardziej pożądani są specjaliści – 17 ofert pracy. Grupą, która niezmiennie cieszy się zainteresowaniem po dwóch stronach są praktykanci i stażyści: 26 ofert dotyczyło bowiem pracy w agencjach, dziesięć mniej w firmach. Mimo niezmiennej popularności w przypadku praktykantów też możemy mówić o pewnej tendencji spadkowej, zwłaszcza jeśli chodzi o ogłoszenia opublikowane przez agencje. W październiku 2014 roku właśnie na ten rodzaj stanowiska był u nich największy popyt.
Zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w województwie mazowieckim. Stamtąd pochodziły 102 oferty pracy. Bardzo małe zainteresowanie PR-owcami dotyczyło natomiast ogłoszeń z województwa lubelskiego i opolskiego.
Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 68 proc. ogłoszeń z całego miesiąca.
Magdalena Wosińska