Jak wynika z raportu PRoto.pl, w okresie od kwietnia do czerwca firmy opublikowały 184 oferty, co stanowi 40 proc. ogółu ogłoszeń z II kwartału tego roku. Największy popyt na PR-owców w instytucjach dotyczył branż: doradczej/szkoleniowej oraz IT.
Po mocnym początku roku rynek pracy zwolnił dynamikę zatrudnienia. W II kwartale opublikowano łącznie 461 ogłoszeń, czyli o 74 mniej niż w I. Najbardziej sprzyjającym miesiącem był tu kwiecień (161 ofert), w którym pojawiło się 35 proc. wszystkich publikacji. W analizowanym okresie agencje zamieściły 270 ofert, firmy – 184. Raport uzupełnia 7 ogłoszeń od pośredników.
Podczas gdy z każdym miesiącem agencje zwalniały tempo (94 ogłoszeń w kwietniu, 93 w maju i 83 w czerwcu), to o sytuacji odwrotnej możemy mówić w przypadku firm i instytucji. Najaktywniejsze były w czerwcu (72 oferty, wzrost o 7 p.p. w stosunku do maja).
Firmy wciąż stawiają na specjalistów (125 ogłoszeń). Mogli oni najczęściej znaleźć zatrudnienie w firmach doradczych i IT. Te branże z liczbą 13 proc. publikowały najwięcej ze wszystkich instytucji. U agencji większość ofert nie zawierała wzmianki o branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.
Nową pracę najłatwiej było znaleźć w Warszawie. W stolicy PR-owców poszukiwano 323 razy, co stanowi 70 proc. wszystkich ofert. Pozostałe ogłoszenia dotyczyły przede wszystkim Wrocławia (32 ogłoszenia, 7 proc. ogółu) i Krakowa (29 ofert, 6 proc. ogółu). Pracodawcy decydowali się na publikację ofert najczęściej na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 71 proc. ogłoszeń z całego kwartału. (mw)
Kliknij, aby powiększyć
Metodologia:
Raport przygotowano w oparciu o ogłoszenia, które od kwietnia do czerwca zamieszczono w serwisie PRoto.pl. Redakcja wzięła pod uwagę oferty znalezione w internecie i na własnej skrzynce.