Jak wynika z raportu PRoto.pl, w okresie od stycznia do marca agencje opublikowały 254 oferty, co stanowi 63 proc. ogółu ogłoszeń z I kwartału 2017 roku. Najlepszym miesiącem na szukanie pracy był marzec (150 publikacji).
Pierwsze trzy miesiące nie były tak dynamiczne na rynku, jak mogliśmy to zaobserwować w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Łącznie opublikowano 401 ofert pracy, w I kwartale 2016 z kolei już 535 ogłoszeń. Najwięcej (254) ofert pochodziło od agencji. Tu najaktywniejsze było Public Dialog.
Firmy opublikowały łącznie 144 publikacje – ta liczba uwzględnia także oferty od instytucji. Raport uzupełniają 3 ogłoszenia od pośredników.
Z każdym miesiącem wzrastał popyt na specjalistów i konsultantów. Osoby szukające pracy na stanowiskach asystenckich w styczniu mogły znaleźć 49 pasujących do nich publikacji, w lutym – 58, a w marcu – 59. Tyle samo razy w trzecim miesiącu roku szukano też specjalistów.
Kliknij, aby powiększyć.
Pracodawcy, kierujący swoje oferty do konsultantów, zazwyczaj nie precyzowali, jaką branżę reprezentują. Inaczej sytuacja wygląda wśród specjalistów. Ci zazwyczaj mogli znaleźć zatrudnienie w branżach IT, motoryzacyjnej, marketingowej.
Po stronie firm mocno uaktywniła się zwłaszcza branża motoryzacyjna, która szukała PR-owców 19 razy – zazwyczaj na stanowiska specjalisty (18). Jedna oferta dotyczyła też funkcji managerskiej.
Zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w Warszawie. Z województwa mazowieckiego pochodziły 322 oferty pracy.
Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 78 proc. ogłoszeń z całego I kwartału. (mw)