W trzecim kwartale 2020 roku widoczna była poprawa na rynku pracy w branży public relations w stosunku do poprzednich miesięcy tego roku. W okresie od czerwca do września na PRoto.pl pojawiło się 167 ofert pracy skierowanych do PR-owców. To ponad dwa razy więcej niż w poprzednim kwartale tego roku, kiedy to w związku z pandemią obserwowaliśmy załamanie na rynku pracy w PR. W okresie od kwietnia do czerwca pojawiło się bowiem zaledwie 72 ogłoszenia o pracę – zwykle takie liczby odnotowywano w ciągu miesiąca. W trzecim kwartale 2019 roku pojawiło się z kolei 256 ogłoszeń o pracę w branży PR.
Zobacz więcej: II kwartał 2020: załamanie na rynku pracy w PR
40 proc. PR-owców boi się utraty pracy w związku z koronakryzysem
W trzecim kwartale było nieco lepiej. W lipcu pojawiło się 43 oferty pracy, w sierpniu było ich 46, a najlepszym miesiącem na poszukiwanie zatrudnienia był wrzesień – wówczas pojawiło się 78 ogłoszeń.
Szukasz pracownika? Dodaj bezpłatne ogłoszenie na PRoto.pl!
63 proc. opublikowanych ofert pochodziło od agencji PR, natomiast 37 proc. zamieściły firmy i instytucje. Agencje najczęściej poszukiwały specjalistów – do nich kierowały 42 proc. ofert pracy. Na drugim miejscu znalazły się stanowiska konsultantów i asystentów – te ogłoszenia stanowiły 35 proc. rekrutacji w agencjach. 13 proc. to z kolei oferty dla praktykantów i stażystów, a najrzadziej agencje zatrudniały managerów i dyrektorów – do nich kierowały 10 proc ofert.
Nieco inaczej sytuacja wyglądała w firmach. Tu również najczęściej poszukiwano specjalistów, rekrutacje na te stanowiska stanowiły jednak większy odsetek – aż 77 proc. Na drugim miejscu (15 proc.) byli managerowie i dyrektorzy. Oferty skierowane do konsultantów i asystentów stanowiły 6,5 proc. rekrutacji, zaledwie 1,5 proc. ogłoszeń dotyczyło praktykantów i stażystów.
Niezmiennie najwięcej ofert pracy dla PR-owców dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim, głównie w Warszawie. Dalej znalazły się województwa łódzkie, śląskie, małopolskie i pomorskie.
Niezależnie od miejsca zatrudnienia w ofertach często pojawiała się możliwość pracy zdalnej lub w modelu hybrydowym. Proces rekrutacji ze względów bezpieczeństwa również często był prowadzony online. Poza agencjami PR najczęściej pracowników poszukiwały firmy z branż marketingowej, medycznej lub farmaceutycznej, IT i nowych technologii, a także urzędy, samorządy i instytucje. PRoto.pl było źródłem ponad 78 proc. analizowanych ogłoszeń. (mb)