czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesStrategia działań PR dla polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w 10...

Strategia działań PR dla polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w 10 stolicach

Nazwa projektu:
Strategia działań PR dla polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w 10 stolicach

Autorzy projektu:
Marta Wolińska, Paulina Olesińska (Raczkiewicz Chenczke Rc2)

Koncepcja:
BIG IDEA
– Wybierz zmysł, którym chcesz poczuć polską kulturę… (mowa, intuicja, słuch, wzrok, dotyk)
– Zbuduj dialog na swój własny sposób
– Jak  słyszysz polską kulturę?
– Jak widzisz polską kulturę?
– Jak dotykasz polską kulturę?
– Jak mówisz o polskiej kulturze?
– Jak czujesz polską kulturę?
– Poznaj kreatywne zagłębie Europy, Polskę!

Kultura zmysłów. Ponad podziałami. Powered by Poland.

Założenia strategiczne:
•    Proponowany program PR opiera się o działania, których uniwersalny oraz multikulturowy charakter sprawia, że są możliwe do zaadoptowania we wszystkich 10 wytypowanych do aktywności stolicach.
•    Proponujemy program wielopoziomowy, który trafi do wszystkich grup odbiorców
•    Działania zostały podzielone na trzy etapy:
–    Etap I WOM  – rozbudzenie ciekawości oraz oczekiwania na więcej w myśl „Co dalej się stanie? Czym mnie zaskoczą? O co chodzi z tą polską kulturą?”
–    Etap II BUZZ – wielkie uderzenie, wywołanie efektu WOW
–    Etap III  KONTYNUACJA DZIAŁAŃ – wzmocnienie promocji poszczególnych filarów programu

Kanały komunikacji:
Niezbędnymi elementami do realizacji założeń strategicznych oraz zaproponowanych działań PR jest:
•    Nawiązanie ścisłej współpracy z zagranicznymi instytucjami kulturalnymi oraz wykorzystanie ich narzędzi komunikacji (newsletter, strona www, likepage na Facebook, periodyki itp.)
•    Patronaty honorowe instytucji państwowych (ministerstwo kultury itp.)
•    Identyfikacja kapituły mediów kulturalnych, które staną się główną tubą komunikacyjna dla działań – patronaty mediowe
•    Powołanie międzynarodowego biura prasowego, korzystające z potencjału lokalnych struktur informacyjnych (agencje informacyjne)
•    Wykorzystanie potencjału lokalnych liderów opinii
•    Inicjatorem wszelkich kontaktów, patronatów będzie IAM, pojawi się we wszystkich komunikatach prasowych, a przedstawiciele IAM będą jedynymi komentatorami poszczególnych działań

Program działań:
I ETAP: Badania „Co Ty wiesz o polskiej kulturze”:
•    Proponujemy przeprowadzenie badania, którego zadaniem będzie nie tylko zateasowanie nadchodzących działań w ramach programu „I, Culture”, ale także wywołanie głębszej dyskusji  nt. kultury polskiej i jej uniwersalności
•    Kanał komunikacji  – internet
•    Zidentyfikowanie największych portali informacyjnych w danym kraju (tak jak WP.PL czy Onet.pl w Polsce)oraz Facebook
•    Wykorzystanie środowisk akademickich do propagowania badania
•    Na czas trwania akcji przy logotypach poszczególnych portali  na jeden dzień znajdzie się stempel/znacznik „I, Culture”

II ETAP: Buzz w Europarlamencie 1 lipca:
•    Angażujemy polskich oraz zagranicznych europosłów, a także korespondentów wszystkich stacji telewizyjnych, które będą obecne podczas przejęcia przez Polskę prezydencji do propagowania hasła „I, Culture. Powered by Poland.”
•    Każdy dostaje widoczny budge z hasłem „I, Culture. Powered by Poland.”, który przypina do marynarki.  Zachęcamy także korespondentów, aby kończąc relację wypowiedzieli hasło
•    Buzek w trakcie swojego przemówienia wspomina hasło, a także zaznacza, że po raz pierwszy w historii kraj, który obejmuje prezydencję będzie tak szeroko promował swoją kulturę w wielu wymiarach i na wielu poziomach percepcji
•    Przed Europarlamentem stawiamy telebim, na którym wyświetlamy filmy promujące polską prezydencję.
Happening Culturrama – dotknij kulturę:
•    Powołujemy  do życia wirtualny świat „Culturrama” zamknięty w kubiku
•     Kubik ma na celu przedstawienie obcokrajowcom polskiej kultury w pigułce w nowoczesny oraz  oryginalny sposób. Chcemy, aby poprzez wszystkie zmysły odwiedzający mogli doświadczyć polskiej kultury.
•    Odpaleniem działań jest ulokowanie w każdej ze stolic, w centralnym miejscu (tam, gdzie docelowo będą puzzle) wielkiego, interaktywnego  kubika, czyli wirtualnego świata o nazwie „CULTURRAMA”
•    W każdym mieście kubik stoi przez 2-3 dni. Pierwszego dnia zapraszamy lokalne gwiazdy, celebrytów, liderów opinii oraz media do odbycia unikalnego ,kulturalnego przeżycia. Kolejne dwa dni to okazja dla mieszkańców do zapoznania się z polską kulturą
•    Co się dzieje wewnątrz – POLISH CULTURE EXPERIENCE
–    Każdy zakłada okulary 3D i widzi fragmenty cyklu dokumentów „Przewodnik do Polaków”, przechodzi w wirtualnej rzeczywistości do pomieszczenia, w którym słyszą jeden z utworów Szymanowskiego, przenosi się w świat Miłosza, a następnie widzi  aranżację w przestrzeni, która przypomina futurystyczną scenografię spektaklu „Planeta Lem”. Na końcu pojawia się film „I, Culture” oraz informacja: Chcesz wiedzieć więcej? Weź udział w wydarzeniach.
–    Każdy, kto opuszcza kubik otrzymuje  budge „I, Culture. Powered by Poland” oraz harmonogram wydarzeń w swojej stolicy

III ETAP – Komunikacja poszczególnych filarów:
FILAR – KAROL SZYMANOWSKI – rozbudź swój zmysł słuchu!
•    Organizujemy konkurs dla muzyków & dj’ów którzy na swój autorski sposób interpretują jeden z utworów Szymanowskiego
•    W jury konkursu zasiada Szymanowski Rogal String Quartet, który wybiera po 10 najlepszych utworów w każdej stolicy. Laureat zostanie wybrany w internetowym głosowaniu na www.culture.pl. Każda stolica będzie miała swojego reprezentanta, który wspólnie z kwartetem RSQ wystąpi podczas jednego z koncertów. Dodatkowo wytypujemy po 10 prestiżowych miejsc w każdej stolicy, w których odbędą się krótkie występy lokalnych laureatów
•    Angażujemy lokalne media muzyczne, opiniotwórcze, kulturalne oraz aranżujemy wywiady telewizyjne z lokalnym lauratem oraz kwartetem
•    Tworzymy płytę z nagraniami wszystkich dziesięciu laureatów, którą szeroko dystrybuujemy do mediów

CZESŁAW MIŁOSZ – audiobooki – rozbudź swój zmysł mowy!
•    Zbiorowa deklaracja
•    W miejscu CULTURRAMY & puzzla pojawia się wielka ściana ze złotymi myślami poety
•    Każdy przypina małą karteczkę, bądz podpisuje się  przy złotej myśli,  z którą się identyfikuje
•    W każdej stolicy powstają ściany z wielbicielami poety
•    Dodatkowo obok ściany znajduje się  „stragan” z gadżetami związanymi z wielkim poetą oraz jego utworami. Można tam będzie nie tylko kupić jego książki, ale także sciągną audiobooki  oraz dostać wlepki z cytatami oraz budge z hasłem „I,Culture. Powered by Poland”.

FILAR – PLANETA LEM– rozbudź swój zmysł wzroku!
•    Po mieście jeżdżą autobusy „Planeta Lem”
•    W autobusach znajdują się elementy scenografii ze spektaklu, tworzące nastrój futurystycznego świata wykreowanego przez autora.  Każdy kto odwiedzi autobus może także obejrzeć fragmenty spektaklu. Na końcu pojawia się hasło „I,culture. Powered by Poland”. Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na stronę www.culture.pl i poznaj harmonogram wydarzeń.
•    Tworzymy na stronie interentowej zakładkę dot. wrażeń z podróży na Planetę Lem. Każdy przed wyjściem z autobusu wpisuje swój post (komputer dostępny jest wewnątrz).

FILAR – PRZEWODNIK DO POLAKÓW – rozbudź  swoją intuicję!
•    Robimy wlepki oraz plakaty w całym mieście z kodem Enigma
•    Aby z niego skorzystać, należy zrobić zdjęcie telefonem komórkowym, który automatycznie przenosi nas na stronę interentową www.culture .pl, gdzie znajdują się fragmenty filmu „Beats of Freadom”
•    Dodatkowo każdy użytkownik znajdzie informację, gdzie i kiedy odbędą się filmowe projekcje
•    Proponujemy, aby wykorzystać potencjał przestrzeni miejskich do niestandardowych projekcji

Harmonogram:
Badania – czerwiec
Buzz w Europarlamencie, Happening Culturrama – lipiec
Konkurs dla muzyków – sierpień
Ściana ze złotymi myślami – wrzesień
Autobusy „Planeta Lem” – od połowy września do połowy października
Kody Enigma – od połowy października do połowy listopada
Współpraca z liderami opinii – od lipca do końca kampanii
Patronaty mediowe – od lipca do końca kampanii
Patronaty honorowe – od lipca do końca kampanii
Międzynarodowe biuro prasowe – od lipca do końca kampanii

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj