niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaCase studiesJak pisać (i prezentować) strategię komunikacji. Część 1:Strategia komunikacji – elementy

Jak pisać (i prezentować) strategię komunikacji. Część 1:Strategia komunikacji – elementy

Ten poradnik jest skierowany przede wszystkim do uczestników konkursu PRaktykuj za granicą, ale każdy początkujący PR-owiec może z niego wydobyć cenne informacje dla siebie.

Eksperci, którzy się wypowiadają, to jurorzy konkursu i zarazem doświadczeni praktycy PR – Piotr Czarnowski, prezes agencji FIRST PR; Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik oddziału marketingu i PR IMM; Łukasz Kluj, general manager w agencji LEWIS PR oraz Marta Skierkowska, specjalista ds. PR w Fundacji Dzieci Niczyje. Przeczytacie także kilka słów od zwycięzców edycji 2011, którzy chcą się podzielić z wami swoimi przepisami na najlepszą strategię komunikacji.

Profesjonalna strategia komunikacji ma 4 podstawowe części, na każdą z nich składa się kilka elementów.

Struktura strategii komunikacji:

1. Analiza wstępna
– analiza otoczenia
– analiza sytuacji wyjściowej firmy lub marki (w tym analiza dotychczasowych działań)
– analiza SWOT
2. Strategia
– sformułowanie celów strategii
– określenie grup docelowych, czyli do kogo chcemy dotrzeć z przekazem
– sformułowanie strategii, czyli planowanych działań
– określenie narzędzi do realizacji działań
3. Realizacja
Analiza możliwości realizacji strategii pod kątem:
– narzędzi
– zasobów
– budżetu
– harmonogramu
4. Ewaluacja
– plan badania rezultatów działań przeprowadzonych w ramach strategii

Takie elementy muszą być uwzględnione podczas tworzenia każdej profesjonalnej strategii komunikacji. Tworząc strategię na konkurs „PRaktykuj za granicą” nie musisz osobno opisywać każdego z tych punktów, ale zauważ, że pokrywają się one w wielu miejscach z kryteriami punktacji konkursu. Na przykład takie kwestie jak budżet i zasoby nie muszą być opisane w treści, ale muszą być przemyślane – są oceniane w kategorii „możliwość realizacji”. Dobrze jest poświęcić czas na rozpisanie budżetu i zasobów potrzebnych do realizacji naszych projektów i upewnić się, że proponujemy realne rozwiązania.

 

 

Za tydzień zaprezentujemy drugą część poradnika dotyczącą pisania strategii. Jego autorem jest Instytut Monitorowania Mediów


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj