wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesMoja miejska przygoda

Moja miejska przygoda

Tytuł projektu
Moja miejska przygoda

Autor
Kamila Kurek, Multi Communications dla HTC

Opis projektu

Sytuacja

W roku 2012 firma HTC produkująca zaawansowane technologicznie smartfony zdecydowała się na oparcie komunikacji i przesłania marki na tematyce lifestylowej, a nie jak dotychczas – technologicznej. W tym celu opracowano program „Moja miejska przygoda”. Bazując na tej koncepcji, agencja miała za zadanie wprowadzić nowy smartfon HTC One X na polski rynek.

Opis strategii:

Agencja zdecydowała się na następujące działania:

– Zaangażowanie Ambasadorów, których zadaniem było cotygodniowe nadsyłanie historii z życia codziennego z HTC One X w roli głównej

– Zorganizowanie konkursu skierowanego na polski rynek, którego zadaniem było podkreślenie doskonałej jakości aparatu, filmów HD oraz głośników w smartfonach HTC

– Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu większego zaangażowania konsumentów oraz użycie mediów tradycyjnych w celu poprawy rozpoznawalności nowego produktu

Realizacja i elementy kreatywne:

Wybranie 3 Ambasadorów:

– projektant biżuterii

– kolarz, miłośnik górskich wycieczek

– fotograf, wolny strzelec i barman

Każdy z Ambasadorów został poproszony o udokumentowanie za pomocą HTC One X następujących aspektów swojego życia:

– praca

– pasja,

– inspiracje

Współpraca z partnerem medialnym, który:

– stworzył specjalną zakładkę na stronie, zawierającą wszystkie informacje na temat projektu oraz konkursu fotograficznego

– umieścił banner na stronie głównej, który odsyłał do strony internetowej www.stylowoprzylapani.pl

– opisywał kolejne działania na fanpage’u Facebooka (19000 fanów)

Komunikacja związana z projektem

1. Media społecznościowe

– Strona internetowa www.stylowoprzylapani.pl:

a. Opisy historii z życia codziennego ambasadorów, ilustrowane zdjęciami wykonanymi za pomocą smartfonu HTC One X

b. Prezentacja konkursu

– Fanpage HTC oraz „Mówią na Mieście”

c. Komunikowanie działań związanych z kampanią i konkursem

d. Publikowanie wyników pracy Ambasadorów na blogach oraz profilach na Facebooku

2. Media relations

– Komunikaty skierowane do mediów lifestylowych oraz specjalizujących się w technologii

– Informacje prasowe na temat Ambasadorów, konkursu umieszczonego na stronie, kampanii, zwycięzców oraz etapu głosowania, a także wywiady ze zwycięzcami 

Wirusowe wideo:

– Krótki film oparty na miejskich przygodach 10 osób, prezentujący różne miejsca w Warszawie

– Zaproszenie do odwiedzenia strony konkursu umieszczone w wideo

Konkurs Miejska przygoda:

–  Zadaniem konkursu było zrobienie zdjęcia (za pomocą aparatu lub smartfonu) ulubionego, najciekawszego lub najczęściej odwiedzanego miejsca w swoim mieście

Konkurs został podzielony na dwa etapy, a każdy z nich kończył się wyłonieniem zwycięzcy:

1. Etap 1 – od 11 maja do 12 czerwca – do konkursu zgłoszono ponad 256 fotografii, z których jury wybrało jedno zwycięskie zdjęcie.

2. Etap 2 – od 21 czerwca do 30 czerwca – spośród 15 zdjęć konsumenci wybrali jedno, które otrzymało główną nagrodę. W ciągu zaledwie tygodnia w głosowaniu konkursowym oddano 4140 głosów!

Wyniki kampanii

W kontekście zmiany wizerunku oraz relacji z klientami:

– Lepsza rozpoznawalność nowego produktu:

– Pozyskanie ambasadorów dla marki HTC (zgodnie z ogólnymi oczekiwaniami)

– Wykorzystanie interesujących treści w mediach społecznościowych

Budżet projektu był bardzo ograniczony, a sama kampania trwała zaledwie od maja do końca czerwca 2012 r. Pomimo, iż projekt był prowadzony tylko w mediach społecznościowych i za pomocą media relations, bez wsparcia ATL, w krótkim okresie udało się osiągnąć następujące wyniki:

–  89 publikacji w mediach 

–  Liczba uczestników konkursu: 256

–  Liczba odwiedzin na stronie www.stylowoprzylapani.pl: 12 840

–  Liczba unikalnych użytkowników strony www.stylowoprzylapani.pl: 9 871

–  Liczba odsłon strony www.stylowoprzylapani.pl: 25 544

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj