Tytuł projektu
Moja miejska przygoda
Autor
Kamila Kurek, Multi Communications dla HTC
Opis projektu
Sytuacja
W roku 2012 firma HTC produkująca zaawansowane technologicznie smartfony zdecydowała się na oparcie komunikacji i przesłania marki na tematyce lifestylowej, a nie jak dotychczas – technologicznej. W tym celu opracowano program „Moja miejska przygoda”. Bazując na tej koncepcji, agencja miała za zadanie wprowadzić nowy smartfon HTC One X na polski rynek.
Opis strategii:
Agencja zdecydowała się na następujące działania:
– Zaangażowanie Ambasadorów, których zadaniem było cotygodniowe nadsyłanie historii z życia codziennego z HTC One X w roli głównej
– Zorganizowanie konkursu skierowanego na polski rynek, którego zadaniem było podkreślenie doskonałej jakości aparatu, filmów HD oraz głośników w smartfonach HTC
– Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu większego zaangażowania konsumentów oraz użycie mediów tradycyjnych w celu poprawy rozpoznawalności nowego produktu
Realizacja i elementy kreatywne:
Wybranie 3 Ambasadorów:
– projektant biżuterii
– kolarz, miłośnik górskich wycieczek
– fotograf, wolny strzelec i barman
Każdy z Ambasadorów został poproszony o udokumentowanie za pomocą HTC One X następujących aspektów swojego życia:
– praca
– pasja,
– inspiracje
Współpraca z partnerem medialnym, który:
– stworzył specjalną zakładkę na stronie, zawierającą wszystkie informacje na temat projektu oraz konkursu fotograficznego
– umieścił banner na stronie głównej, który odsyłał do strony internetowej www.stylowoprzylapani.pl
– opisywał kolejne działania na fanpage’u Facebooka (19000 fanów)
Komunikacja związana z projektem
1. Media społecznościowe
– Strona internetowa www.stylowoprzylapani.pl:
a. Opisy historii z życia codziennego ambasadorów, ilustrowane zdjęciami wykonanymi za pomocą smartfonu HTC One X
b. Prezentacja konkursu
– Fanpage HTC oraz „Mówią na Mieście”
c. Komunikowanie działań związanych z kampanią i konkursem
d. Publikowanie wyników pracy Ambasadorów na blogach oraz profilach na Facebooku
2. Media relations
– Komunikaty skierowane do mediów lifestylowych oraz specjalizujących się w technologii
– Informacje prasowe na temat Ambasadorów, konkursu umieszczonego na stronie, kampanii, zwycięzców oraz etapu głosowania, a także wywiady ze zwycięzcami
Wirusowe wideo:
– Krótki film oparty na miejskich przygodach 10 osób, prezentujący różne miejsca w Warszawie
– Zaproszenie do odwiedzenia strony konkursu umieszczone w wideo
Konkurs Miejska przygoda:
– Zadaniem konkursu było zrobienie zdjęcia (za pomocą aparatu lub smartfonu) ulubionego, najciekawszego lub najczęściej odwiedzanego miejsca w swoim mieście
Konkurs został podzielony na dwa etapy, a każdy z nich kończył się wyłonieniem zwycięzcy:
1. Etap 1 – od 11 maja do 12 czerwca – do konkursu zgłoszono ponad 256 fotografii, z których jury wybrało jedno zwycięskie zdjęcie.
2. Etap 2 – od 21 czerwca do 30 czerwca – spośród 15 zdjęć konsumenci wybrali jedno, które otrzymało główną nagrodę. W ciągu zaledwie tygodnia w głosowaniu konkursowym oddano 4140 głosów!
Wyniki kampanii
W kontekście zmiany wizerunku oraz relacji z klientami:
– Lepsza rozpoznawalność nowego produktu:
– Pozyskanie ambasadorów dla marki HTC (zgodnie z ogólnymi oczekiwaniami)
– Wykorzystanie interesujących treści w mediach społecznościowych
Budżet projektu był bardzo ograniczony, a sama kampania trwała zaledwie od maja do końca czerwca 2012 r. Pomimo, iż projekt był prowadzony tylko w mediach społecznościowych i za pomocą media relations, bez wsparcia ATL, w krótkim okresie udało się osiągnąć następujące wyniki:
– 89 publikacji w mediach
– Liczba uczestników konkursu: 256
– Liczba odwiedzin na stronie www.stylowoprzylapani.pl: 12 840
– Liczba unikalnych użytkowników strony www.stylowoprzylapani.pl: 9 871
– Liczba odsłon strony www.stylowoprzylapani.pl: 25 544