Tytuł:
Czerwony Kapturek. Strasznie jest, gdy nie ma wilka – Kampania 1% dla Fundacji WWF Polska
Autor:
TBWA dla Fundacji WWF POlska
Opis celu kampanii
Celem kampanii jest zachęcenie osób odprowadzających podatki i rozliczających PIT, aby przekazały 1% podatku na rzecz Fundacji WWF Polska oraz na projekty związane z ochroną wilka, niedźwiedzia i rysia.
Grupa docelowa
Wszystkie osoby odprowadzające podatki i rozliczające PIT.
Strategia
Z roku na rok obserwujemy coraz większą aktywność mediową NGO-sów w okresie od stycznia do maja. Konkurencja w tym obszarze staje się coraz większa i coraz trudniej walczyć o darczyńcę i jego 1% podatku. Działania, aby pozyskać darczyńców wymagają oryginalnych rozwiązań. Postanowiliśmy poszukać darczyńców przede wszystkim w Internecie, dlatego przygotowaliśmy dla nich film z prostą grafiką i animacją 2D. Wykorzystując postać Czerwonego Kapturka pokazaliśmy, jak zgubny dla lasu jest brak wilka.
Ideą kampanii jest „pomaganie dzikim zwierzętom z dziką radością”. Platformą akcji jest strona internetowa: www.1procent.wwf.pl. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała animowany viral o Czerwonym Kapturku. Inspiracją do jego stworzenia była myśl o całkowitym wyginięciu jednego z przedstawicieli dzikich zwierząt – wilka. Celem filmu było ukazanie tego problemu w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację: jeśli wilk wyginie, równowaga
w przyrodzie zostanie zachwiana. W ramach kampanii pojawi się także film z wykorzystaniem wizerunku rysia.
Definicja problemu
Wilk jako jeden gatunków z zagrożonych wyginięciem wkrótce zniknie z polskich lasów.
Uzasadnienie wyboru grupy docelowej
Walczymy o 1% podatku, zatem moment rozliczania podatku definiuje naszą szeroko określoną grupę docelową wszystkich podatników.
Insight
Wymierające gatunki zaburzają naturalną równowagę w przyrodzie, co może mieć nieprzewidywalne skutki.
Benefity
Benefit racjonalny to uświadomienie skali problemu w przewrotnej konwencji bajki, która dostarcza wartość emocjonalną w postaci dobrej zabawy.
Opis przebiegu kampanii
Kampania 1% odbywa jest realizowana w kilku kanałach: kampania TV ze spotem z rysiem była obecna w TV i w kinach; strona internetowa, na której została przedstawiona problematyka bytowania w Polsce dzikich zwierząt, wraz z możliwością pobrania darmowego programu do rozliczania deklaracji podatkowych PIT; mailing pocztowy wysyłany do osób, które przekazują darowizny na rzecz WWF, filmu viralowego “Czerwony Kapturek – wersja bez wilka”.
Wykorzystanie narzędzi komunikacji
TV i kino ze spotem bazowym 30”, mailing pocztowy, strona www, viral “Czerwony Kapturek”
Działania PR
Marketing wirusowy, majacy na celu rozowszechnianie filmu; informacje prasowe – informowanie mediow o przebiegu kampanii i wykorzystanych narzedziach.
1. Efektywność jako zmiana postaw
Kampania wywołała żywą dyskusję wśród Internautów (od 14 do 30.03.2012), którzy merytorycznie komentują film:
Komentarze z profilu WWF:
„A jednak wilk jest potrzebny”
„A tu się okazuje, że jak wilka nie ma, ludzie harcują…”
„Reklama daje do myślenia”
„BTW oddawać te 1%, niech się zieleni!
2. Dotarcie kampanii
(14-30.03.2012):
WWF Facebook:
156 udostępnień
304 lajki
36 komentarzy
YouTube kanał:
6437 wyświetleń
3. Ilość publikacji medialnych
Wyszukiwanie dla hasła: wwf „czerwony kapturek”
33 000 wyszukiwań
Opis i wyjaśnienie pomysłu
Ideą kampanii jest „pomaganie dzikim zwierzętom z dziką radością”. Platformą akcji jest strona internetowa: www.1procent.wwf.pl. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała animowany viral o Czerwonym Kapturku. Inspiracją do jego stworzenia była myśl o całkowitym wyginięciu jednego z przedstawicieli dzikich zwierząt – wilka. Celem filmu było ukazanie tego problemu w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana
Opis dodatkowych działań
Celem filmu z wykorzystaniem Czerwonego Kapturka było ukazanie problemu zaniku populacji wilka w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana.