wtorek, 24 grudnia, 2024

Pasje – tryptyk

Tytuł
Pasje – tryptyk

Autor
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu

Określenie problemu
Promocja nauki to zadanie trudne. Uczelnia postrzegana jest nie tylko poprzez oferowane kierunki studiów, miejsce w rankingu czy nowe inwestycje – uczelnia to przede wszystkim ludzie: pracownicy i studenci.
Z uwagi na dużą popularność wśród młodych ludzi kanału YouTube zdecydowano się na wykorzystanie tej drugiej pod względem popularności wyszukiwarki. Ocena dotychczasowych działań uczelni wyższych, polskich i zagranicznych, pokazała, że tradycyjny spot reklamowy nie spotyka się z zainteresowaniem. Postanowiliśmy, wykorzystując narzędzia marketingu narracyjnego, opowiedzieć historie studentów i absolwentów uczelni – tak powstały trzy filmowe portrety zatytułowane „Pasje” .

Cel
Celem projektu było przedstawienie uczelni jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły na życie, miejsca, w którym można osiągnąć cel, które wzmacnia potencjał tkwiący w studentach.

Grupy docelowe
Grupę docelową kampanii stanowili kandydaci na studia, studenci Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz absolwenci uczelni.

Czas trwania:
Realizacja poszczególnych filmowych portretów

  • październik – grudzień 2013 „Iskra – Blanka Satora”
  • grudzień – luty 2014 „Do celu – Tomasz Pałamarz”
  • luty – maj 2014 „Ich świat – Paweł Thoma”

Kreacja:
Bohaterzy portretów dobierani byli tak, by filmy mogły promować nie poszczególne wydziały czy jeden kierunek studiów, ale szeroką działalność uczelni np. film „Iskra-Blanka Satora” wykorzystywany jest do promocji programów zagranicznych, zwłaszcza programu wymiany Erasmus, studiów na kierunku weterynaria, zootechnika, jeździectwa itd.; film „Do celu – Tomasz Pałamarz” do promocji sportu na uczelni, kierunków inzynierskich, systemu stypendialnego itd.; „Ich świat – Paweł Thoma” promuje studia o profilu przyrodniczym i działalność studentów w kołach naukowych i innych organizacjach studenckich.

Przebieg:

Do realizacji obrazu zaprosiliśmy młodych ludzi, studentów wrocławskich uczelni. Zdjęcia wykonywane były zarówno w obiektach uczelni jak i domach rodzinnych portretowanych osób – ten aspekt był szczególnie pożądany dla uwiarygodnienia obrazu. Do filmu dodane zostały angielskie napisy, by zwiększyć liczbę potencjalnych odbiorców.

Efekty:
Znaczące zwiększenie oglądalności kanału You Tube uczelni. Mały współczynnik porzuceń. Na uwagę zasługują także komentarze pod filmem, a także na uczelnianym profilu FB – obraz inspiruje zarówno kandydatów na studia jak i obecnych studentów i absolwentów uczelni.

Filmy zostały wyróżnione w ogólnopolskim konkursie Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Wyższych Prom za „ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych oraz marketingu w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj