piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesDzień Zrównoważonego Piękna

Dzień Zrównoważonego Piękna

Fryzjerzy związani z marką kosmetyczną Davines zasadzili na początku kwietnia drzewa w Beskidach. Działanie to odbyło się w ramach finału ogólnopolskiego projektu Dzień Zrównoważonego Piękna. Dwa miesiące wcześniej w salonach fryzjerskich odbyła się zbiórka funduszy na zakup sadzonek. W sumie zakupiono ich 900. Partnerem projektu był Klub Gaja.

Kategoria

Akcja CSR

Punkt wyjścia

Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines, producenta kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Na świecie odbywa się on pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest od 2009 r. organizowany we Włoszech, Francji, w Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zebrane w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech i na Madagaskarze.
Przedsięwzięcie wynika z idei zrównoważonego rozwoju, którą Davines na co dzień realizuje w swoich działaniach biznesowych. Firma dba o to, by podczas produkcji kosmetyków mieć jak najmniejszy wpływ na naturę, wspiera ochronę bioróżnorodności życia na Ziemi, korzysta z odnawialnych źródeł energii, uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Zgodnie z projektem Zero Impact® LifeGate, emisja CO2 generowana podczas produkcji opakowań produktów jest rekompensowana przez działalność polegającą na sadzeniu i ochronie istniejących lasów w różnych częściach świata.
Dzień Zrównoważonego Piękna w Polsce odbył się po raz pierwszy.

 

 

O projekcie

Czas trwania akcji: 6 lutego 2016 r., 10 kwietnia 2016 r.

W sobotę 6 lutego 2016 r. w 71 salonach fryzjerskich w całej Polsce odbył się Dzień Zrównoważonego Piękna. Tego jednego dnia fryzjerzy zachęcali swoich klientów do wrzucenia do specjalnie zaprojektowanej puszki dobrowolnego datku o dowolnej wysokości. Klienci byli informowani, że fundusze zebrane podczas zbiórki zostaną przeznaczone na zakup sadzonek drzew i krzewów, które zostaną zasadzone w Beskidach.

Akcja miała swoją kontynuację 10 kwietnia 2016 r., gdy 50-osobowa grupa Davines zasadziła drzewa w Dolinie Wapienicy, w Bielsku-Białej. Do współpracy pozyskano Klub Gaja, organizację pozarządową, która wsparła projekt od strony merytorycznej.

 

 

Cel projektu

Davines, realizując Dzień Zrównoważonego Piękna, miał na celu kreowanie proekologicznych postaw wśród możliwie jak największej liczby fryzjerów oraz klientów salonów fryzjerskich, uświadamianie fryzjerów oraz ich klientów odnośnie znaczenia drzew dla ludzkiego życia i dla naszej planety, jak również wsparcie proekologicznych działań wybranej organizacji pozarządowej.
Projekt miał także na celu inspirowanie fryzjerów i ich klientów do podejmowania ich własnych inicjatyw o proekologicznym charakterze.

Grupy docelowe

Fryzjerzy z całej Polski, kobiety i mężczyźni – klienci salonów fryzjerskich powyżej 18. roku życia, media urodowe, piszące o ekologii, media branżowe fryzjerskie.

 

Działania komunikacyjne

Po raz pierwszy Dzień Zrównoważonego Piękna został zakomunikowany podczas wydarzenia organizowanego przez Davines, a przeznaczonego dla fryzjerów – Hair On Stage w listopadzie
2015 r. Do komunikacji wydarzenia wykorzystano własne kanały komunikacyjne marki Davines – drukowana broszura skierowana do fryzjerów, drukowana broszura skierowana do klientów salonów, komunikacja na stronie internetowej firmy www.davines.com/pl, regularna komunikacja na polskich profilach Davines na Facebooku, Instagramie i Pintereście, dystrybucja ulotek i plakatów w salonach fryzjerskich.

Podjęto działania PR i nawiązano współpracę z mediami branżowymi – fryzjerskimi, oraz ogólnopolskimi urodowymi i piszącymi o ekologii, które informowały o akcji na swoich portalach, profilach na Facebooku lub w newsletterach. Reprezentant Davines Polska opowiadał o akacji również na antenie ogólnopolskiej stacji radiowej.

Działania komunikacyjne miały nie tylko na celu informowanie o Dniu Zrównoważonego Piękna i zachęcenie do udziału w nim, ale także uświadomienie odbiorcom komunikatów, jak ważne jest dbanie o planetę i drzewa. W komunikatach przytaczane były dane na temat stanu środowiska w Polsce i na świecie, w tym, zwłaszcza stanu lasów i powietrza. Komunikaty były uzupełniane informacjami, jak konsument sam, w domu może wdrażać proekologiczne postawy.

 

 

Efekt

71 salonów fryzjerskich z różnych miast Polski przeprowadziło 6 lutego 2016 r. zbiórkę funduszy w ramach Dnia Zrównoważonego Piękna. Zebrano fundusze, które pozwoliły na zakup 900 sadzonek różnych gatunków drzew i krzewów owocowych: gruszy, jabłoni, śliw, głogów, tarnin. 50 osób zasadziło zakupione sadzonki drzew w Dolinie Wapienicy w Bielsku-Białej. Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem fryzjerów oraz ich klientów. Pojawiły się 24 wzmianki w internecie na temat akcji, przedstawiciel Davines wziął udział w audycji „Weekend w Radia Tok FM”, podczas której opowiadał o inicjatywie.

***

Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę ze stylistami haute couture takimi jak: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana i Vivienne Westwood.

Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj