Sytuacja wyjściowa
Piłka ręczna jest jednym z najpopularniejszych sportów drużynowych w Polsce. Od 2010 roku sponsorem strategicznym Polskiej Piłki Ręcznej jest PGNiG. Finał Puchar Polski to cyklicznie odbywające się rozgrywki dla klubów zrzeszonych w Związku Piłki Ręcznej w Polsce. W tym roku Vive Tauron Kielce po raz trzynasty w swojej historii sięgnęło po Puchar Polski. W wielkim finale kielczanie pokonali Orlen Wisłę Płock.
Cel projektu
Głównym celem kampanii była promocja piłki ręcznej wśród młodszych odbiorców oraz wzmocnienie pozytywnego wizerunku PGNiG – głównego mecenasa tej dyscypliny sportu. Projekt miał przedstawić mecze piłki ręcznej jako atrakcyjny sposób spędzania wolnego czasu. Za pomocą nowoczesnych kanałów komunikacji spółka chciała dotrzeć do młodych ludzi, którzy PGNiG postrzegają głównie przez pryzmat wydobycia gazu. Zamierzeniem kampanii była także promocja samego finałowego meczu Pucharu Polski pomiędzy Vive Tauron Kielce a Orlen Wisłą Płock.
Celami pośrednimi było ukazanie PGNiG jako przedsiębiorstwa otwartego na współpracę z grupą influencerów oraz zaprezentowanie działań firmy w zakresie konsekwentnie realizowanej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu – w tym wypadku aktywności na rzecz promocji sportu.
Grupy docelowe
Kampania skierowana była przede wszystkim do młodych ludzi, którzy lubią aktywnie spędzać czas, ale których zainteresowanie piłką ręczną nie jest duże.
Opis koncepcji – prowadzone działania
Dedykowana kampania prowadzona była za pośrednictwem Snapchata, a wspierająco także na Facebooku i Instagramie. Do współpracy zaangażowano Adama Zdrójkowskiego, którego zainteresowanie piłką ręczną nie jest przypadkowe. Znany z serialu „Rodzinka.pl” aktor młodego pokolenia jest zawodnikiem klubu piłki ręcznej UKS Agrykola. Połączenie zasięgu profilu aktora na Snapchacie z jego prywatną pasją pozwoliło na wiarygodne dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Kampania podzielona na dwa etapy obejmowała zapowiedzi zbliżającego się meczu, materiały promujące piłkę ręczną oraz szeroką relację z przebiegu finałowej rozgrywki wraz z ceremonią wręczenia nagród.
Termin realizacji akcji
Działania spółki PGNiG przy wsparciu Hash.fm trwały od 18 do 22 maja 2016 roku.
Efekty
Kampania na Snapchacie uzyskała znakomity zasięg w postaci blisko 10 milionów wyświetleń. Wspierające posty na Facebooku uzyskały 243 910 wyświetleń, a publikacje na Instagramie 268 630 odsłon. Założone cele kampanii zostały w pełni zrealizowane, a narzędzie współpracy z influencerami ocenione jako skuteczne i warte włączenia w dalsze aktywności komunikacyjne spółki.