Dlaczego często nie dostajemy odpowiedzi na nasze mejle? Mattan Griffel zauważa, że wiadomości, które sam otrzymuje, pełne są treści, ale brakuje w nich podstawowych informacji. Wtedy odpisuje krótko: „Czyli co w zasadzie mam dla Ciebie zrobić?”.
W portalu medium.com radzi, jak pisać „skuteczne mejle”, czyli takie na które zareaguje adresat.
Wiadomość, zdaniem Griffla, powinna składać się maksymalnie z dwóch lub trzech zdań. Jeśli decydujesz się na dłuższy tekst, zacznij od wstępu, w którym prosisz o przekazanie wiadomości do konkretnej osoby. Pamiętaj także o podziale na akapity.
Jak jeszcze sobie pomóc? W mejlu uwzględnij od razu wstępny termin, w którym spodziewasz się informacji zwrotnej – wówczas istnieje większe prawdopodobieństwo, że ktoś odpowie.
Nie zapomnij, że kontaktujesz się z osobą, która ceni sobie swój czas – zaznacza autor. Wyraź jasno, z jaką prośbą się zgłaszasz. Piszesz w sprawie spotkania? Dyrektorzy firm chętniej przystaną na propozycję rozmowy np. przez Skype’a niż spotkania przy kawie.
Griffel przytacza własną historię, kiedy to zgodził się na spotkanie i przy kolejnej próbie kontaktu dostał zapytany o te same kwestie. „Czułem się jak w Dniu Świstaka” – przyznaje w portalu. (mw)