24 kwietnia 2024 roku firma budowlana Eiffage ogłosiła start kampanii „Równość murowana”, której celem jest walka ze stereotypami i szeroko pojętą dyskryminacją w branży budowlanej.
Tematem przewodnim projektu ma być równość. Firma ma zamiar prowadzić działania szkoleniowe i komunikacyjne, które będą traktować o sprawiedliwych szansach dla pracowników – bez względu na płeć, wiek czy staż pracy.
W ramach akcji zatrudnionym w Eiffage mają zostać zaprezentowane inicjatywy dotyczące dążenia do inkluzywnego traktowania. Pracownicy będą mogli m.in. posłuchać wykładu Macieja Makselona dotyczącego używania feminatywów, budowania marki osobistej kobiety w biznesie, różnorodności czy walki ze stereotypami.
Działania w ramach kampanii są skierowane do wszystkich zatrudnionych w Eiffage. „Aby zmiany faktycznie wchodziły w życie, swoim zasięgiem powinny obejmować nie tylko grupy bezpośrednio zainteresowane, ale całe otoczenie” – podkreśla Monika Balewska, dyrektorka działu zarządzania kapitałem ludzkim w polskim oddziale firmy.
Organizatorzy projektu podkreślają, że Eiffage jest międzypokoleniowym pracodawcą i zatrudnia osoby, których średni wiek wynosi 42 lata. Zwracają także uwagę, że firma zatrudnia 28 proc. pracowników w wieku poniżej 35 lat. W informacji prasowej przekazują także, że 47 proc. wszystkich etatowców w przedsiębiorstwie stanowią kobiety. (an)