6 maja 2024 roku, w Światowy Dzień Walki z Anoreksją, Fundacja Głód(nie)Nażarty, PsychoMedic i Dentsu Creative ruszyli z kampanią „Dieta NieŻycia”. Jej celem jest budowanie świadomości społecznej na temat anoreksji, a także pomoc osobom chorującym oraz ich bliskim.
Źródło: facebook.com/GlodNieNazarty
W ramach akcji powstały spot oraz podcast „Dieta NieŻycia”, w którym można wysłuchać fragmentów książki Karoliny Otwinowskiej. Autorka zawarła w niej szczere zapisy przeżyć osoby chorującej na anoreksję. W każdym odcinku znajdują się także wywiady z ekspertami, osobami zmagającymi się z chorobą oraz z ich bliskimi. Nowe części podcastu są publikowane co poniedziałek o godzinie 9:00 zarówno na stronie kampanii, jak i na Spotify oraz na YouTubie.
Źródło: kampania.glodnienazarty.pl
Częścią akcji są także dwa ebooki. W jednym z nich opisana została historia dziewczyny, która walczy z anoreksją. Karolina Otwinowska jako dwudziestolatka po szczęściu hospitalizacjach i kilku próbach samobójczych postanowiła opowiedzieć o koszmarze choroby. Drugim ebookiem jest tekst przygotowany przez psycholożkę Alicję Stankiewicz, ekspertkę PsychoMedic, która wyjaśniła m.in., czym dokładnie jest anoreksja, jak wygląda jej przebieg oraz jakie może mieć skutki. Poruszyła również temat pierwszych niepokojących objawów oraz pomocy, jakiej można udzielić osobie chorej i jej bliskim.
Więcej szczegółów na temat akcji znajduje się na stronie. (ao)