Urząd Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystywaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 poszukuje agencji do realizacji projektu „Przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej oraz realizacja kampanii edukacyjno-informacyjnych na temat zjawiska wykorzystywania seksualnego dzieci poniżej 15 roku życia”.
Wybrana firma ma zająć się działaniami, które zostaną podzielone na cztery etapy. Grupą docelową projektu mają być nie tylko rodzice, opiekunowie oraz osoby pracujące z dziećmi i na rzecz dzieci, ale również małoletni w grupie wiekowej 10-15 lat.
Założeniami inicjatywy mają być realizacja celów społecznych oraz dotarcie do odbiorców z treściami profilaktyczno-edukacyjnymi dotyczącymi wykorzystywania seksualnego dzieci (WSD) poniżej 15 roku życia. Przedsięwzięcie ma budować świadomość społeczną oraz relacje stanowiące czynnik chroniący przez przemocą seksualną wobec małoletnich.
Do zadań wykonawcy należeć będą m.in. przygotowanie spójnej i kompleksowej kampanii edukacyjno-informacyjnej, koncepcji kreatywnej oraz stworzenie i emisja materiałów dotyczących projektu.
Pierwszy etap inicjatywy zakłada publikację materiałów dotyczących akcji na nośnikach digitalowych (w internecie, środkach komunikacji miejskiej i krajowej) lub wyemitowanie spotu informacyjnego (także w internecie, środkach komunikacji miejskiej i krajowej oraz w telewizji).
Projekt zakłada powstanie hasła dotyczącego całej kampanii. Przewiduje również zaangażowanie ambasadora, który zwróci uwagę na istotę problemu wykorzystywania seksualnego dzieci. Twarz kampanii ma cieszyć się publicznym zaufaniem i prowadzić działania pożyteczne społecznie np. prowadzić działania na rzecz pokrzywdzonych kobiet, dzieci lub osób wykluczonych społecznie.
Co więcej, akcja zakłada zbudowanie „bazy wiedzy”, która pojawi się na stronie PKDP lub landing page’u. Do zbioru informacji kierować będzie spot oraz billboard otwierający kampanię. Wymaganiem zamawiającego jest również zrealizowanie serii podcastów dotyczących WSD.
Drugi etap projektu ma odbyć się w okresie wakacyjnym i obejmować przygotowanie treści edukacyjno-informacyjnych dla dorosłych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo dzieci w tym czasie. Projekt zakłada również wyemitowanie odpowiednich materiałów dla dzieci (w wieku 10-15 lat) w mediach społecznościowych – z wyjątkiem TikToka.
Trzeci etap odbędzie się w okresie od września do października 2024 roku. Będzie oscylować wokół tematu bezpieczeństwa dzieci w momencie rozpoczęcia kolejnego etapu edukacji. W ramach inicjatywy ma również zostać opublikowany webinar dla rodziców i opiekunów małoletnich, który pojawi się w social mediach i stronie PKDP lub landing page’u. Na tym etapie dzieci również będą miały okazję zapoznać się z materiałami profilaktyczno-edukacyjnymi.
Końcowy etap zakłada umieszczenie materiałów dotyczących kampanii na billboardach, nośnikach digitalowych czy plakatach. Projekt ma zostać zrealizowany także za pomocą spotów informacyjnych, które znajdą się w Internecie, Outdoorze, radiu i telewizji. Ta część ma zostać zrealizowana w grudniu 2024 roku.
Zamawiający zamierza przeznaczyć 813 tys. zł bez VAT na sfinansowanie zamówienia. Umowa realizowana będzie od dnia jej zawarcia do 27 grudnia 2024 roku.
Zgłoszenia można składać do 16 maja 2024 roku do godziny 11:00 na stronie. (an)