Pinterest przedstawił wskazówki, które mają pomóc markom efektywnie docierać do pokolenia Z na tej platformie.
Serwis 21 maja 2024 roku opublikował na swoim blogu wpis, w którym przekazał, że 42 proc. miesięcznych użytkowników na całym świecie stanowią przedstawiciele generacji Z. Jednocześnie są oni „najszybciej rosnącą publicznością”, która „jest jeszcze bardziej zaangażowana niż inne pokolenia, częściej poszukuje i oszczędza” – czytamy w komunikacie.
Platforma zaprezentowała sześć porad:
1. Pojawiaj się podczas wyszukiwania
Zespół Pinteresta zwraca uwagę, że Zetki coraz częściej używają tej platformy jako wyszukiwarki. Co roku odsetek przedstawicieli generacji Z, korzystających z serwisu w celu pozyskiwania informacji, wzrasta o 30 proc. Jak czytamy w komunikacie, ta grupa wiekowa coraz częściej szuka danych dotyczących żywności i napojów (odnotowano 37 proc. rok do roku) oraz mody (zarejestrowano 35 proc. rokrocznego wzrostu dotyczącego mody męskiej i 30 proc. wzrostu w dziedzinie mody damskiej).
Serwis podkreśla, że warto „zoptymalizować swoje piny” pod kątem wyszukiwania. Ich treść może mieć bowiem wpływ na wyświetlanie treści przez użytkowników. Należy więc skupić się na tytule pina, jego opisie i informacjach dotyczących źródła produktu. Zdaniem Pinteresta warto zadbać o słowa kluczowe oraz „myślenie poza swoją kategorią”.
2. Kreuj atrakcyjność transakcji
Serwis przekazuje, że użytkownicy są siedem razy bardziej skłonni do zakupu danego produktu, jeśli wcześniej zapisali go na Pintereście. „Pokolenie Z zapisuje prawie 2,5 razy więcej pinów i tworzy o 66 proc. więcej tablic niż inne generacje (…)”, co daje okazję do zbudowania głębszej relacji z odbiorcą. Platforma zwraca również uwagę na wezwanie do działania (z ang. CTA – Call To Action) oraz retargeting – mają one wpłynąć na osoby, które weszły w interakcję z danymi materiałami.
3. Sprawiaj, by dany produkt był warty kupienia
Pinterest podkreśla, że 63 proc. reprezentantów generacji Z cotygodniowo zapisujących piny „zawsze robi zakupy”. Co więcej, ta grupa wiekowa jest 1,3 razy bardziej skłonna do nabycia produktu w ciągu siedmiu dni od zapisania pina w porównaniu do osób, które nie korzystają z tej platformy.
Serwis podkreśla również, że warto wizualnie oddziaływać na odbiorcę i tworzyć m.in. reklamy w formie karuzeli i kolekcji. Zachęca również marki do publikowania linków, które przeniosą kupujących bezpośrednio do witryn oferujących dane towary.
4. Wyprzedzaj trendy
Platforma pisze o „fiksacji na punkcie estetyki” wśród reprezentantów pokolenia Z. Przekazuje także, że ich głównym celem zakupowym jest „znalezienie produktów, które odpowiadają ich gustowi i stylowi”. 84 proc. osób z pokolenia Z, które cotygodniowo zapisują piny, twierdzi, że znajduje na Pintereście produkty, które odpowiadają ich upodobaniom.
„Funkcje, takie jak wyszukiwanie wizualne, powiązane produkty i głęboko spersonalizowane wyniki, pomagają użytkownikom zorientować się, co jest dla nich odpowiednie” – czytamy na blogu.
5. Łącz odbiorców z kulturą
Pinterest podkreśla, by pomagać generacji Z „przygotowywać się na wielkie kulturalne chwile”. Zachęca marki, by śledziły przyszłe wydarzenia, a następnie udostępniały internautom przewodniki zakupowe z wyselekcjonowanymi produktami.
Serwis zwraca również uwagę na „wspieranie światów online” generacji Z. Rekomenduje, by dawać odbiorcom „pomysły na ich obecność w Internecie, takie jak awatary do gier lub tła do telefonów”.
6. Nie zapomnij, że ludzie kupują nie tylko dla siebie
Jak czytamy w komunikacie, z platformy korzystają również osoby, które mogą wspierać decyzje zakupowe pokolenia Z lub nabywać dla nich produkty. Mowa m.in. o ponad połowie amerykańskich matek. Serwis podkreśla siłę nabywczą tej grupy konsumentów oraz zachęca, by wziąć ją pod uwagę podczas kreowania planu biznesowego dotyczącego Zetek.
Pinterest twierdzi także, że warto zachęcać użytkowników do tego, by udostępniali swoje tablice innym. Podkreśla, że marki mają możliwość prowadzenia kampanii, które zachęcą rodziny najmłodszej generacji do robienia zakupów i pomogą im „lepiej zrozumieć, czego chce pokolenie Z”. (an)