Platforma Vessel dopiero co ruszyła, a duże marki już inwestują w promocję na niej. Co wyróżnia startupowego konkurenta YouTube’a – czytamy w serwisie Adweek.com.
Minie trochę czasu, zanim okaże się, czy użytkownicy są skłonni płacić za oglądanie wideo, które w sieci zazwyczaj są dostępne bezpłatnie. Firma twierdzi jednak, że marki takie jak Corona Extra, Corona Extra, Chevy, Land Rover i Jaguar, a także Unilever Axe, Dove, Suave i St. Ives zgłosiły się już jako reklamodawcy – podaje Adweek.com.
Vessel oferuje rejestrację w wersji beta serwisu tylko dla zaproszonych osób. Aby uzyskać dostęp do treści użytkownicy mogą zapłacić niespełna 3 dolary lub oglądać firmy z reklamami. Reklamy w serwisie występują w dwóch formach – pięciosekundowych wideo przed filmem lub ruchomych plakatów, pojawiających się podczas przewijania strony.
Serwis oferuje twórcom bardziej korzystny udział w przychodach niż YouTube – mogą zyskać 70 proc. wszystkich przychodów z reklam zamieszczanych w ich materiałach. Strona przeznacza też 60 proc. dochodów z subskrypcji do podziału między twórców – przykładowo, jeśli filmy wygenerują 10 proc. wyświetleń serwisu, dostanie on 10 proc. tej kwoty. Żeby otrzymać wynagrodzenie z subskrypcji, twórca zobowiązuje się umieścić wpis na platformie Vessel co najmniej 72 godziny wcześniej niż w innych serwisach.
Startup zaczął zachęcać twórców do publikowania w grudniu 2014. Do tej pory zgłosiły się Tastemade, Jack Vale and Epic Meal Time, a także Sports Illustrated, Entertainment Weekly i A&E. Partnerem serwisu jest Warner Music Group. (mb)