Spam wpływa na statystyki w mediach społecznościowych. Błędnie odczytane mogą z kolei położyć nawet najlepiej opracowaną strategię marki. Chcesz wiedzieć, co interesuje Twoich klientów? Zacznij od wyczyszczenia spamu – czytamy w adweek.com.
Z przygotowanego przez Networked Insights raportu wynika, że 9 proc. wszystkich użytkowników Twittera piszących po angielsku, to tzw. „niekonsumenci”. Czyli kto? Autorzy badania wskazują, że są to najczęściej boty społeczne i konta nieaktywne. Rezultatem treści pochodzących od „niekonsumentów” jest „zanieczyszczenie” statystyk w mediach społecznościowych. Dla marek to duży problem, bo ciężko uzyskać im informacje o potrzebach konsumentów.
Jak czytamy, zanim dane zostaną przeanalizowane, wcześniej muszą być wyczyszone ze spamu. Te działania pochłaniają od 50 do nawet 80 proc. czasu – pisze Kimberlee Morrison, autorka artykułu, powołując się na badanie The New York Times. Wyeliminowanie zbędnych treści spowalnia więc właściwy proces, jakim jest wyciągnięcie wniosków ze statystyk.
Z kolei twórcy z Networked Insights wskazują także, że bardzo mała cześć ze spamowaych treści pochodzi od prawdziwych użytkowników. Jedynie 23 proc. tweetów to wiadomości z kont zweryfikowanych. 53 proc. zawartości jest wytwarzana przez boty społecznych, a 11 proc. przez konta, które zostały zawieszone lub zablokowane przez serwis.
Przez dużą liczbę zbędnych informacji, ciężko także dotrzeć do konwersacji między użytkownikami TT. Network Insights sugeruje, że warto najpierw zacząć od usuwania spamu, zanim spróbujemy zrozumieć, o czym mówią konsumeci. Dzięki temu marka jasno zrozumie potrzeby swoich klientów. (mw)