Polubienia, udostępnienia i komentarze to główne czynniki odpowiadające za wybór treści na Facebooku. Teraz wpływ na aktualności będzie miał także czas spędzony na obserwowaniu posta – czytamy w newsroom.fb.com.
Polubienia, komentarze czy udostępnienia świadczą o zainteresowaniu użytkownika daną treścią. Nie zawsze jednak, kiedy treść jest ciekawa, użytkownicy podejmują działania. Nowy algorytm Facebooka w doborze treści będzie uwzględniał czas spędzony na obserwowaniu materiału. Treści, którym użytkownik poświęci więcej czasu, będą wyświetlane na górze News Feedu. Jeżeli ktoś długo ogląda daną reklamę lub poświęca swój czas na przeczytanie obszernego postu, Facebook uzna, że ta treść zainteresowała użytkownika i weźmie te dane pod uwagę – czytamy. Będzie to jednak jeden z wielu, a nie kluczowy czynnik doboru materiałów.
Jak podkreślają Ansa Yu i Sami Tas, inżynierowie oprogramowania Facebooka, nie jest łatwo określić, ile sekund przeznaczone danej treści oznacza, że jest ona szczególnie ciekawa dla użytkownika. Niektórzy mogą spędzić dziesięć sekund na historii, bo naprawdę ich interesuje, podczas gdy inni mogą mieć po prostu wolne połączenie internetowe. Pod uwagę wzięty zostanie fakt, że użytkownik nie przewija szybko tego postu, lecz wyświetla go dłużej niż w przypadku innych – czytamy dalej. (mb)