Jurorzy Cannes Lions 2015 ogłosili shortlistę nominowanych w kategorii „PR Lions”. Trzy szanse na nagrodę ma polska kampania „Smutny autobus” zrealizowana przez agencję K2 dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Powalczy ona w podkategoriach: „PR”, „Campaign” i „Costs/Creative Performance PR Campaign”.
Do PR Lions zgłoszono 200 projektów. Jedyny polski projekt, który powalczy w tej kategorii to kampania agencja K2 „Smutny autobus” przygotowana dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Kampania społeczna przygotowana latem 2014 roku miała zachęcać rodziców do sprawdzania poprzez stronę internetową bezpiecznyautobus.gov.pl stanu technicznego autobusu, którym jeżdżą ich dzieci. Akcja była wówczas szeroko dyskutowana w mediach.
Wśród globalnych agencji PR, siedem nominacji zdobyła firma Edelman, pieć Ketchum, Weber Shandwick (we współpracy z agencją Prime) i FleishmannHillard (wspólnie z BlueCurrent) powalczą w trzech podkategoriach. Na liście nominowanych znalazł się także nowojorski oddział agencji MSLGROUP, nominowany za kampanię przygotowaną dla Procter&Gamble. (mw)