poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak komunikować, gdy wśród nas zabraknie CEO

Jak komunikować, gdy wśród nas zabraknie CEO

Nagła śmierć CEO może okazać się dotkliwa dla pracowników, klientów i udziałowców. Jak działać w tak trudnej sytuacji i jak się na nią przygotować – czytamy w prdaily.com.

Śmierć współmałżonka lub bliskiego członka rodziny uważana jest za jedno z najbardziej stresujących wydarzeń dla osób dorosłych. Jak przekonało się SurveyMonkey po śmierci Dave’a Goldberga, nagła śmierć prezesa także może okazać się dotkliwa dla pracowników, klientów i udziałowców.

Dobrze być wcześniej przygotowanym na taką sytuację. Wtedy jest czas na racjonalne myślenie. Ważne więc, by przygotować plan komunikacji kryzysowej i uwzględnić w nim działania na wypadek niespodziewanej śmierci CEO. Trzeba m.in. zgromadzić zdjęcia kierownictwa lub upewnić się, że są dostępne na stronie internetowej. Warto także z wyprzedzeniem napisać informację prasową i – jeśli to możliwe – uzyskać jej akceptację. Ten proces może być trudny, bo nie myślimy o swojej śmiertelności, ale warto przypomnieć prezesowi, że takie działanie ułatwi firmie funkcjonowanie.

Po drugie: kluczowe jest szybkie działanie. Trzeba zaplanować drogę przekazywania informacji od rodziny CEO przez kadrę kierowniczą aż do zespołu komunikacji. Należy również przygotować listę kontaktów do dziennikarzy czy inwestorów.

Po trzecie, trzeba przewidzieć reakcję organizacji. Choć pracownicy nie należą do rodziny zmarłego, wspólna praca także tworzy więź. Należy być przygotowanym, że mogą reagować bardzo emocjonalnie i irracjonalnie. Jeśli są to osoby odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną lub zewnętrzną, warto wesprzeć ich w wykonywaniu obowiązków – czytamy.

Kolejną istotną kwestią jest zapewnienie pracownikom możliwości opowiedzenia o swoich emocjach. Często nawet ci, którzy nie mieli z CEO bezpośredniego kontaktu, łączą się w żałobie. Firma może zaplanować kanały komunikacji, które zachęcą pracowników do dzielenia się wspomnieniami.

Trzeba być również przygotowanym na zainteresowanie ze strony mediów, szczególnie, jeśli CEO był znaną osobą. Niezbędny jest także zespół zarządzający informacjami przekazywanymi mediom w pierwszych tygodniach po śmieci. Należy zapoznać się z biografią CEO, by móc o nim opowiedzieć. Jak czytamy dalej, ważne także, by zachować pamięć o CEO i przypominać jego dobry wpływ na organizację. (mb)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj