Brad Jakeman twierdzi, że agencje reklamowe nie nadążają za zmianami na rynku. Obawia się, że obecny model nie przetrwa – podaje adweek.com.
Zdaniem szefa PepsiCo model agencji nie będzie ewoluował, lecz zniknie. Jak czytamy, agencje tkwią w tym samym nastawieniu od ponad 20 lat, kiedy tworzyło się materiał na kilka miesięcy, przeznaczając duży budżet szczególnie na działania w telewizji. Teraz marki chcą publikować nieporównywalnie więcej treści przy mniejszym budżecie. Jak podaje, dawniej było to cztery formaty rocznie za około 2 mln dolarów, a teraz – od 400 do nawet 4000 treści przy budżecie 20 tys. dolarów.
Jakeman zauważa też, że branża posługuje się przestarzałym językiem, a to język określa zachowanie. Punktem wyjścia do zmiany modelu agencyjnego powinna być w jego opinii zmiana w języku i zaprzestanie używania pewnych terminów, takich jak „agencja” czy „reklama” – czytamy. (mb)