Return Path, pomagający światowym firmom w promocji i ochronie ich marek, przygotował raport o stopniu skuteczności mailingów.Okazuje się, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek.
Jak czytamy w dokumencie, większość marketingowców nie zdaje sobie sprawy jak ważne jest to, czy dana wiadomość dotarła do odbiorcy i nic z tym nie robi, jednak niektórzy z nich poświęcają dużo czasu na podnoszenie kompetencji związanych z komunikacją za pośrednictwem e-maili. Okazuje się jednak, że dotarcie do skrzynki klienta jest trudniejsze niż kiedykolwiek.
Skala spamowania nie zmniejsza się. W związku z tym, konieczne jest udoskonalanie technologii filtrowania wiadomości, aby te niechciane utrzymać poza skrzynką. Źródło podaje, że tylko 1 z 5 e-maili trafia do adresatów, marki tracą więc nawet 20 proc. potencjalnych kontaktów, i szans na zarobek.
Z raportu wynika, że 79 proc. e-maili komercyjnych ląduje w skrzynkach odbiorców na całym świecie. Co z resztą? Pozostałe wiadomości albo trafiają do folderu spam albo znikają, bo skrzynka je blokuje. Od 2014 roku dostarczalność wiadomości elektronicznych zmalała o 4 proc. Wówczas wynosiła 89 proc.
W różnych krajach sytuacja związana z pojawianiem się e-maili w skrzynkach odbiorców wygląda inaczej. Jednak, jak pokazują dane, w dwóch ostatnich latach w żadnym kraju dostarczalność wiadomości nie przekroczyła 90%.
Autorzy raportu przyjrzeli się także, jak sytuacja wygląda w poszczególnych branżach. Czytamy, że większość z nich zaobserwowała albo spadek albo brak zmian w skuteczności dostarczania wiadomości elektronicznych. Ponadto, zyski u tych, którzy zauważyli poprawę, na ogół nie były duże.
Dane pochodzące z raportu pokazują, że najwięcej e-maili nie dociera od nadawców z branży technologicznej. Zaobserwowano ponadto wzrost liczby wiadomości niedostarczonych. W 2014 roku wynosiła ona 57 proc., w 2015 roku już 55 proc. Raport informuje, że najskuteczniej z klientem komunikują się branże: odzieżowa, ta związana ze zdrowiem i urodą oraz sprzedażowa. W ich przypadku liczba dostarczonych do klienta wiadomości wyniosła w 2015 roku kolejno: 92 proc., 96 proc., 91 proc.
Jeśli chodzi o branżę komunikacyjną, od roku 2014 liczba nietrafionych do skrzynek odbiorców e-maili wzrosła o 7 p.p. (z 16 na 23 proc.). Stopień skuteczności dostarczania wiadomości w branży określonej w raporcie jako „publikowanie, transmisja, internet” nie zmienił się znacznie. Bowiem w 2015 roku o 3 p.p. zmalała liczba dostarczonych wiadomości w stosunku do roku poprzedniego (z 81 na 78 proc.).
Autorzy raportu podkreślają, że lepsze rozumienie wyzwania dotyczącego dostarczania e-maili daje marektingowcom szanse na zbudowanie mocniejszej więzi z klientami. (ak)