Tumblr jest platformą, która łączy cechy różnych serwisów społecznościowych – pozwala publikować tekst, zdjęcia, cytaty, linki, muzykę i filmy. O tym, co go wyróżnia, czytamy w serwisie shiftcomm.com.
Obecnie Tumblr liczy 272,4 mln blogów i 127 mld wpisów, które pochodzą od 19,1 mln użytkowników. Jak czytamy, serwis bardzo szybko się rozwija i może zapewnić marce nowych fanów. W 2015 roku 23 proc. użytkowników platformy było w wieku 18-23 lat, a 27 proc. – 24-35 lat. Treści, które pojawiają się w serwisie, to często materiały żartobliwe, trzeba mieć więc pewność, że pasuje to do strategii marki – czytamy dalej. Jak zauważa autorka tekstu, Tumblr zwiększa również SEO, m.in. dzięki słowom kluczowym. Dalej stwierdza także, że działanie serwisu jest specyficzne: rejestrujemy się za pomocą mejla, potem wybieramy wygląd swojego bloga i budujemy sieć kontaktów, kierując się zainteresowaniami użytkowników. Platforma pozwala zamieszczać zdjęcia i tekst oraz oznaczać je słowami kluczowymi. Najważniejsze, aby określić, jakie są cele i mierzyć efekty działań – uważa Amanta Loewy.
Marką, która sprawnie wykorzystuje Tumblr, jest Coca-Cola – czytamy dalej. Serwis pozwala jej generować aktywność także w innych kanałach social media oraz przyciągnąć nowych obserwatorów, przede wszystkim młodych. (mb)