Ogłoszono zwycięzców trzeciej edycji konkursu The Next Gen of PR organizowanego przez Związek Firm Public Relations! W tym roku zadaniem uczestników było przygotowanie kampanii dla Coca-Coli, partnera głównego tej edycji konkursu. PRoto.pl jest partnerem projektu od jego pierwszej edycji.
Zwyciężczyniami zostały Martyna Rozesłaniec i Aneta Filipiak z agencji K+PR. Będą one reprezentować Polskę w międzynarodowych finałach organizowanych przez ICCO (The International Communications Consultancy Organisation) – ICCO: The Next Gen PR World Cup 2024.
„Duża marka to zawsze duże wyzwanie. Dlatego mierząc się z tegorocznym briefem konkursowym od Coca-Coli, wiedziałyśmy, że będzie to dla nas prawdziwa próba kreatywności. Poszukując insightu, nie wertowałyśmy internetu w poszukiwaniu aktualnych badań czy trendów, a skupiłyśmy się na naszych osobistych doświadczeniach i uczuciach. Myślę, że to właśnie ten aspekt pozwolił nam stworzyć kampanię opartą na prawdziwych i autentycznych przekazach, z którymi utożsamiałyśmy się osobiście, ale które odzwierciedlają również wartości bliskie wszystkim konsumentom Coca-Coli” – mówi PRoto.pl Aneta Filipiak, Project Manager w K+PR.
„Zależało nam na tym, by stworzyć strategię, która będzie możliwa w realizacji. Brief był wymagający, ponieważ zawierał zarówno elementy CSR, jak i ESG, zakładał także wykorzystanie nowoczesnej technologii AI. To wszystko trzeba było połączyć w taki sposób, by spełnić cele biznesowe marki. Myślałyśmy szeroko i nasza propozycja połączyła z pozoru dwa odległe od siebie światy, odwołując się do emocji konsumentów” – dodaje Martyna Rozesłaniec, PR Manager w K+PR.
Jury przyznało także dwa wyróżnienia, które otrzymały: Karolina Juszczyk i Weronika Wilczyńska z Clear Communication Group oraz Weronika Chocholska i Zofia Cieplak z Dfusion communication.
Do trzeciej edycji konkursu The Next Gen of PR, skierowanego do specjalistów z branży public relations poniżej 35 roku życia, zgłosiły się 24 dwuosobowe zespoły. Duety miały zaledwie 48 godzin na stworzenie prac konkursowych, które następnie zaprezentowały osobiście przed sześcioosobowym Jury. Kampanie były oceniane według następujących kryteriów: strategia, wdrożenie oraz spodziewany efekt.
„Obrady były niezwykle inspirujące i pouczające” – komentuje Agata Zeman, przewodnicząca Jury, Managing Director w 24/7Communication oraz wiceprezeska ZFPR. Jak mówi, jurorzy mogli zobaczyć pracę 24 zespołów i dzięki temu poznać różne podejścia do tego samego briefu klienckiego. „Każdy z jurorów – z racji doświadczenia zawodowego – kładł nacisk na inny obszar, jedni patrzyli na strategiczne podejście, inni na kreatywność i oryginalność, kolejni na praktyczność i możliwość wdrożenia pomysłów w życie. Takie zróżnicowane podejście pozwoliło na kompleksową ocenę każdej z prac. Wspólnie z zespołem zgodziliśmy się co do tego, że zaprezentowane pomysły pokazywały wielokrotnie nietuzinkowe spojrzenie na komunikację, powszechną znajomość narzędzi AI i bardzo duży profesjonalizm, a także zaangażowanie w przygotowywanie prezentacji” – mówi Agata Zeman.
„To było dla nas, jurorów, niezwykle motywujące doświadczenie, które przypomniało nam, jak ogromny potencjał drzemie w młodych osobach pracujących w komunikacji. Tym bardziej cieszę się, że jako Coca-Cola mogliśmy być częścią tej edycji, stawiając przed ekspertami z branży PR ambitne zadanie konkursowe. Każdy z 24 teamów stanął na wysokości zadania i zaprezentował swoją wizję tegorocznych działań komunikacyjnych, jednej z najważniejszej kampanii naszej marki” – dodaje Paulina Trzaskowska, Communications Director w Coca-Cola Poland.
Ogłoszenie wyników konkursu, które odbyło się 26 czerwca 2024 roku, poprzedziła debata „AI – game changer czy przekleństwo?”.
W dyskusji o sztucznej inteligencji w branży komunikacji wzięli udział Agata Zeman, Managing Director w 24/7Communication, Paulina Trzaskowska, Communications Director w Coca-Cola Poland, Łukasz Malczewski, Managing Partner w Dfusion Communications, oraz Maciek Nowicki, Creative Director w ALL Things AI.
Eksperci mówili o tym, jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w branży public relations, w tym wzbogacać kreatywnie pracę PR-owców. Dyskutowali również o tym, czy może AI zastąpić ekspertów ds. public relations. We wnioskach byli zgodni: sztuczna inteligencja może znacznie ułatwić im pracę, przyspieszyć część zadań i obniżyć koszty niektórych prac, ale nadzór człowieka pozostanie kluczowy. Efekty pracy AI trzeba bowiem weryfikować, oceniać i patrzeć na nie „ludzkim” okiem, a więc z emocjami i empatią.
Podczas debaty nie zabrakło też omówienia przykładów wykorzystania AI w działaniach komunikacyjnych największych marek, w tym partnera tegorocznej edycji konkursu – marki Coca-Cola.
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.