Serwis wprowadza udogodnienia na linii klient – firma. Mają mu w tym pomóc narzędzia pozwalające na kontakt z marką za pomocą prywatnych wiadomości i monitorowanie reakcji użytkowników. O szczegółach Twitter informuje na swoim blogu.
We wstępie serwis zaznacza, jak dużą rolę odgrywa szybka reakcja marki na pytania użytkowników w sieci. Jak czytamy: „interakcja z klientami prowadzi do zwiększenia lojalności wobec marki. Najnowsze badania pokazują, że gdy internauta w krótkim czasie dostaje odpowiedź na tweet, będący pytaniem lub skargą, jest skłonny pozostać przy marce”.
Przyspieszyć reakcję na tego typu zapytania mają m.in. bezpośrednie wiadomości. O ile obsługa klienta często zaczyna się od tweetów, to później trzeba przejść do prywatnego kanału, gdzie użytkownik proszony jest o podanie swoich danych osobowych. Nowe rozwiązanie tę drogę upraszcza – zaznacza Twitter. Przy okazji pozwala mu także na bliższy kontakt z klientem i udzielenie wsparcia w sprawie, która konkretnie go dotyczy. Funkcja jest już dostępna dla wszystkich biznesowych użytkowników platformy na całym świecie. Druga opcja o nazwie Customer Feedback ma zostać udostępniona w nadchodzących tygodniach wybranym partnerom biznesowym Twittera. Jest to rozwiązanie pozwalające markom śledzić ich reakcje i zaangażowanie – czytamy. (mw)