Grayling pod koniec czerwca 2024 roku ogłosił otwarcie IGNITE CEE – hubu strategiczno-kreatywny z centralą w Warszawie. Hub zapewni wsparcie strategiczne i kreatywne na dziesięciu rynkach. Na czele nowej jednostki stanął Łukasz Napora, dotychczasowy dyrektor kreatywny agencji.
IGNITE CEE ma być strukturą integrującą zespół z Warszawy z siecią ekspertów Grayling z dziesięciu europejskich rynków. Stanowi ona środkowo-europejskie rozwinięcie globalnego zespołu IGNITE Grayling, który powstał pięć lat temu w Londynie i skupia 20 specjalistów (strategów, kreatywnych, analityków danych, badaczy oraz ekspertów od digital marketingu z Wielkiej Brytanii, Francji, Polski, Singapuru, Hong Kongu i Chin).
Otwarcie hubu na Europę Środkowo-Wschodnią ma na celu podkreślenie znaczenia usług kreatywnych w ofercie Grayling dla aktualnych i nowych klientów z tego regionu.
IGNITE CEE będzie działać w wielu obszarach komunikacji i marketingu, obejmujących consumer PR, corporate affairs, public affairs oraz digital marketing. Zespół hubu specjalizuje się m.in. w tworzeniu strategii komunikacji, kreowaniu ampanii i aktywacji, projektowaniu koncepcji na eventy, prowadzeniu działań w mediach społecznościowych, organizacji warsztatów dla klientów oraz wielu innych inicjatywach.
Realizacją projektu zajmuje się Łukasz Napora, który od pięciu lat pełni funkcję dyrektora kreatywnego w warszawskim biurze Grayling. Do tej pory realizował on w agencji projekty dla marek takich jak Visa, BMW, TikTok, Primark, FREENOW, Tetra Pak czy Nobu.
Zespół IGNITE CEE zasilił także Jan Frączek, który dołączył do Grayling na nowo utworzone stanowisko Senior Creative. Ma on wzmocnić kompetencje kreatywne zespołu. Wcześniej Frączek pracował m.in. w agencjach WebTalk i Berry Kolektyw Kreatywny, gdzie zdobył ośmioletnie doświadczenie w dziedzinie digital marketingu. Realizował projekty dla różnych sektorów i marek, takich jak Super-Pharm, Heinz, Pudliszki, Tymbark, BNP Paribas czy Triumph.
W ścisłej współpracy z Łukaszem Naporą i Janem Frączkiem funkcjonują tzw. „power pairs”, czyli wybrani konsultanci z dziesięciu rynków z regionu (Polski, Bułgarii, Czech, Chorwacji, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Ukrainy oraz Węgier). Jak wyjaśnia Grayling, w ten sposób agencja „wzmacnia kompetencje całego regionu, i zapewnia, że strategie i kreacje tworzone w hubie są dostosowane do kulturowych i narodowych niuansów”.
„Pierwsze 5 lat działalności IGNITE utwierdziło nas w przekonaniu, że zapotrzebowanie na kreatywność w komunikacji będzie tylko rosło. Sama kreatywność to jednak nie wszystko i w naszej agencji kładziemy duży nacisk na osadzenie wszelkich działań w strategii, a tę zawsze wywodzimy z danych i insightów. Dzięki stworzeniu IGNITE CEE możemy oferować naszą wiedzę i umiejętności większej liczbie klientów w regionie, a także umożliwiać bardziej efektywne tworzenie kampanii, obejmujących więcej niż jeden środkowo-europejski rynek” – komentuje Łukasz Napora, Dyrektor Kreatywny CEE w Grayling. (mb)