sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościCzy marki powinny używać emotikonów w social mediach?

Czy marki powinny używać emotikonów w social mediach?

Jesteś odpowiedzialny za konto marki na Twitterze? Zastanów się, czy stosowanie emotikonów jest dla niej odpowiednie – czy nie wygląda nienaturalnie i fałszywie.

Są marki, które robią to całkiem dobrze. Ian James Wright na prnrewsonline.pl wymienia kilka przykładów, dzięki którym można dowiedzieć się, co robić, a czego lepiej nie.

Chevrolet

Źródło: Twitter/twitter.com/chevrolet

Marka w kampanii #ChevyGoesEmoji przesadziła – czytamy. Nie tylko zastosowała emotikony, ale podkreślała również przy tym, że je kocha: „spójrz na to, co nowego robimy”. Wielu osobom wydało się to nienaturalne. Marka wyraźnie dawała do zrozumienia, że chce dopasować się do młodzieży.

Jaka lekcja płynie z tej sytuacji? Nie używaj emotikonów na potrzeby kampanii. Niech będą one naturalnym, codziennym elementem Twojej komunikacji – podkreśla Wright.

Hillary Clinton

Źródło: Twitter/twitter.com/HillaryClinton

Amerykańska polityk została wyśmiana za użycie emotikonu. Krytyka wynikała z przekonania odbiorców, że ich zastosowanie jest poniżej poziomu kandydata na najwyższy urząd.

Taco Bell

Źródło: Twitter/twitter.com/tacobell

Marki z branży spożywczej, „fastfoodowej” są bliskie młodym ludziom, „są częścią ich życia”, w przeciwieństwie do marek outsiderów, które stosują emotikony, by dotrzeć do młodzieży – czytamy. Taco Bell prowadzi interaktywną komunikację, organizuje konkursy, lajkuje i retweetuje posty fanów, przez co używanie przez markę emotikonów nie wydaje się wymuszone.

Domino’s Pizza

Żródło: Twitter/twitter.com/dominos

Jak czytamy, podobnie jak w przypadku Taco Bell, używanie emotikonów idealnie pasuje do działalności Domino’s Pizza. Marka stosuje je obficie. Czasami tworzy pozbawione słów dzieła z emotikonów.

Na koniec Wright pyta: czy Twoja marka w sposób naturalny komunikuje się z młodzieżą i czy pozwalając sobie na nieformalność, wypada dobrze – wydaje się szczera i  swobodna? (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj